17 March 2009

BUKAN ITU,TAPI INI...

لا تفكروا فى ذات الله ,وتفكروا فى خلق الله
~Janganlah berfikir tentang zat Allah,berfikirlah tentang ciptaan Allah~

Alhamdulillah dapat hidup di dunia
Allahuakbar,indahnya ciptaanMU ya Allah

SubhanaAllah,ciptaanMU tiada tandingan

MasyaAllah tomeiiinye(*_*)

Allahuakbar!!!

p/s:SubhanaAllah...indah dan cantiknya ciptaan Allah.kita sebagai hamba perlulah memandang,merenung hikmah setiap kejadian Allah,apa faedah dan fungsinya.bukan mempertikaikan atau membincangkan zat Allah(tangan Allah macam mana,muka Allah macam mana)itu bukan tugas kita.kita hanyalah hambaNYA,hamba yang sering alpa dan leka.bahkan tidak bersyukur dengan segala nikmat yang dikurniakan.

2 comments:

  1. Firman Allah s.w.t : an-Nisa’ :69-70
    "dan sesiapa Yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka mereka akan (ditempatkan di syurga) bersama-sama orang-orang Yang telah dikurniakan nikmat oleh Allah kepada mereka, Iaitu Nabi-nabi, dan orang-orang Siddiqiin, dan orang-orang Yang Syahid, serta orang-orang Yang soleh. dan amatlah eloknya mereka itu menjadi teman rakan (kepada orang-orang Yang taat)".

    Hari ini,seluruh dunia,dalam kerugian,,manusia hari ini sbuk untuk ambil manafaat dari makhluk,tp x cuba untuk amek manafaat dari Allah.

    Salam ziarah dari saya,sebuah blog yang menarik,gaya penulisan yang bagus serta banyak info-info yang berguna boleh didapati,jemput muzakarah di blog saya dan jangan lupa,jadikan blog saya sebagai rakan blog anda..jazakallah.

    ReplyDelete
  2. salam.syukran a'la ziarah.masyaAllah,syukran atas komen tsebut.insyaAllah akan saya lawati dan jadikan saudara/ri sbg rakan blog saya.

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...