" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

01 March 2009

PERANCANG TERBAIK!!!

ومكروا ومكر الله والله خير الماكرين
Kita merancang,Allah jua merancang,tapi Allah lah sebaik-baik perancang.


Begitulah yang terjadi pada saya pada minggu ni,mula-mula rancang nak balik Melaka,kerana adik-adik batch “mysoff1” nak buat program pertama mereka,program kepimpinan,jadi mereka mintalah sekirannya dapat turun untuk sama-sama menjayakan program tersebut.memang nak sangat balik dan tolong adik-adik,tapi ada hal yang menunggu di UIA,”assignment” tak siap lagi...

Lepas tu dapat juga mesej untuk ke Perak,untuk membantu gerak kerja di sana,tapi sebab hal yang sama,tak dapat juga untuk berbakti di sanamungkin tidak terlalu terkilan sebab dah dapat juga turun hari tu.masa hari jumaat hari tu,ada seorang kakak ni ajak makan,k.su namanya,tiba-tiba je anta mesej manja ajak orang makan…hehe jangan marah akk;-)tengah-tengah makan,k.su ajak “join”program bersama YB.Dr.Hassan Ali,program untuk ibu-ibu tunggal dan pelajar cemerlang.saya cakaplah,kalau saya dapat siapkan “assignment” cepat,insyaAllah saya dapat pergi.k.su pun cakap,siapkanlah awal-awal.amboiii senang je ek akak,saya pun jawablah insyaAllah

Pagi-pagi Sabtu,dalam 8am selepas selesai membasuh pakaian dan mengemas bilik,saya terus taip “assignment”bahan nya dah ada,Cuma nak taip je.tapi nak dijadikan cerita,ada masalah dengan bahan saya tu,silap rupanya,maka saya pun pergilah ke library dalam jam 12.30pm untuk cari bahan yang lain.saya cuba “rush”sebab saya berhajat untuk ke UM,untuk hadiri program menarik di sana malam tu,isu politik juga,macam ma’aruf club buat hari tu,ia di rasmikan oleh YB Izzah,dan antara tetamu jemputan khairy jamaludin dan beberapa orang lagi.setelah bebincang dengan beberapa adik-adik ni,nor dan ilah,kami bercadang nak pergi bersama,tapi akhirnya tak jadi juga sebab hujan terlalu lebat kerana kami nak naiki kenderaan awamsaya cuba minta tolong k.su,kalau boleh dia bawa kami ke sana,sebab dia ada kenderaan(dah bekerja),tapi akhirnya….saya yang tertolong dia,hik3.Dia ajak kemas dewan untuk program Dr.Hassan Ali tu,hehe yang ni k.su bengang sikit dengan saya.saya macam lalang,kejap-kejap cakap dengan k.su nak pegi,kejap-kejap tak jadi…hehe sabar je la k.su ;-)akhirnya saya “decide” ikut k.su dan terus bermalam di sana,esok boleh terus pegi program tu
(sedikit perbincangan sebelum esok menjelma)
Dapatlah tolong serba sedikit di sana,lepas berada di Majlis Perbandaran Selayang(MPS),dalam jam 12am saya da k.su ke MTD Gombak Setia dulu,(teringat kenangan buat gerak kerja PRU-12),utuk siapkan beberapa kerja lagi…tempat yang tak asing bagiku.macam biasa,mesti ada makanan,hehe kebetulan lapar,sodap mee hoon tu,lain dari yang lain,2 kali tambah,dah la dah nak pukul 1am masa tu,hmm baguslah la tu,membina badan;-)dekat situ ada internet,hehe apa lagi,k.su dapatkan 1 komputer,saya dapatkan 1 komputer,k.su buat kerja,saya da siap keje,tu yang buat benda lain tu
(kita tengok sape yang kene...sape yang bertuah)

Malam tu,bermalam di rumah k.su,k.su balik, sambung buat kerja lagi,tapi k.su minta saya berehat je.hmm tapi tak dapat nak melelapkan mata,k.su buka tv kuat pulak tu(in her room)mcam tak nak bagi orang lelap jedah la cite tu,cite menyakitkan hati,lelaki permainkan perempuan.hmm.sehinggalah jam 4am,saya jalankanlah tugas saya seperti biasa:-)esok paginya,setelah siap khidmat diri dan bersiap terus ke kampus untuk ambil beberapa lagi sahabat di sana,Yan,Yani dan Suhaila,patutnya ada sorang lagi,awalin,tapi dia pergi sendiri.maka bermulalah kerja kami dari jam 8am-6pm.Alahmdulillah menyeronokkan,lagi-lagi dapat sakat k.su dan bergaduh-gaduh sayang dengan dia,.sampai k.su panggil saya “naughty girl”tak pasal-pasal dapat anugerahbila-bila fikir balik tak kenal pun k.su tu,kenal pun dulu sebab k.wani bawa dia jumpa saya untuk pinjam “broadband”untuk di bawa ke K.Terengganu,untuk gerak kerja di sana(broadband pengganti diri pun jadilah).
(Kedai terbaik,hiasan cantik:-))

Macam-macam aktiviti diadakan di sana,gerai-gerai ibu tunggal,gerai daripada NISA’,AGRO BANK,PERMATA HIJRAH dan macam-macam lagiBuat adik-adik NISA’ adakan aktiviti mewarna,dan buat ibu-ibu menganyam,dan gubahan.Jam 5pm pula bermula sesi penyampain sijil dan hadiah buat pelajar-pelajar cemerlang.Jadi,Itulah perancangan Allah buat saya minggu ni(*_*)
(Yb.Dr.Hassan Ali)
(antara urusetia yang terlibat)

Mesej daripada k.su
1st time kita jumpa,langsung tak kenal
Bila da mesra perangai makin nakal
Asal jumpa je kecoh tak terkawal,huhu
Sekarang bersua harap tetap kekal
Persahabatn harap kekal sampai ajal(*_*)
insyaAllah.

(k.su (*_*))

(pertandingan melukis)

p/s:serapi mana kita merancang,Allah ada perancangannya buat kita, mungkin kita tak suka pun,tapi itulah yang terbaik buat kita(*_*)

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment