02 March 2009

APA KETENTUAN ALLAH BUAT DIRIKU NANTI???

Jalan-jalan baca blog orang lain,terjumpa entri mengenai hal ini...bagaiman nanti dengan kita???wallahua'lam.








Allah yang memberi hidayah dan DIA jualah yang berhak menariknya...nauzubillah.Dalam Allah nak memberi hidayah,DIA tidak mengira siapa...yang kita suka,kita sayang,kita cinta,ahli keluarga,sahabat handai atau sebagainya.

sudah banyak Allah tunjukkan pada kita,daripada orang yang baik,menjadi sebaliknya dan yang tak baik berhijrah kepada yang baik.bagaimana dengan kita pada masa akan datang???masih lagi dalam hidayah Allah???atau sebaliknya....nauzubillah.wallahua'lam.

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وحبلنا من لدنك رحمة إنك أنت الوهاب


p/s:ia bukanlah untuk mengaibkan individu di atas,tetapi untuk sama-sama kita jadikan pengajaran dan peringatan kepada kita.


5 comments:

  1. salam..betul ke tu bekas penyayi saujana..muka n suara mcm ya..emm..

    ReplyDelete
  2. salam.ana tak rasa ia 1 kemustahilan jika benr dia.kita lht sblm ni faizal tahir.tp lainnya dia ni,dr lelaki jd ala2 prmpuan.wallahua'lam.apa2 pun moga ia mjadi inzar n pgjrn n muhasbh buat kita yg msh lagi dlm hidayahNYA.

    ReplyDelete
  3. "Ya Allah janganlah Kau palingkan hati ini setelah Kau berikan Hidayah kpd kami"..

    ReplyDelete
  4. salam... janganlah dibuka aib saudara sendiri... banyak lagi kisah dan pengajaran di dalam al-Quran dan kisah-kisah para sahabat yang boleh di ambil iktibar... yang berlalu biarkan ia berlalu... mana tau mungkin si pelaku sudah bertaubat! kesalahannya masih digembar-gemburkan di dalam blog ini? saham mengaibkan saudara sendiri akan antum perolehi... wallahu'alam.

    ReplyDelete
  5. salam.seperti ana katakan di entry di atas,bukan b'maksud m'aibkan beliau,tp sebgai pengajaran bersama.ana tidak berniat langsung untuk mengaibkannya:-)sama-sama ambil iktbar dan muhasabah bersama.

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...