" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

02 March 2009

RINDU :-(

Ketika sedang relaks-relaks daripada buat kerja di MPS,berdiri berhampiran dengan meja pendaftaran(memang di situ “port” tugasku)dalam dewan bising dengan dipenuhi manusia,dan ditambah lagi dengan alunan nasyid yan dipasang untuk didengari semua.berkumandanglah lagu”azimat ibunda”salah 1 lagu kegemaranku.mula-mula tak hayati pun sebab bising sangat,tapi tiba-tiba terikut juga lirik lagu tu,mungkin dah biasa dan dilazimi…dan akhirnya tahu apa jadi???titisan air hujan turun daripada kelopak mataku.mak……………imah rindu sangat kat mak.yang bertambah sayunya,ada perasaan lain menghantui,sebelum-sebelum ni kalau tak balik berapa lama pun tak adalah rasa macam ni sekali…sbb biasa da:-( sampai yang lain pun perasan,yan,yani k.su dak kakak2 yang lain...nasib baik tak berderas sangat...rindu mak,rindu abah,rindu nek,rindu atuk,rindu adik,rindu kat m.da jugak;-)m.cik yang banyak membantuku,teman bergaduh,dan teman senda gurauku.dengar khabar asik murung je sejak akhir-akhir ni,hehe sepupuku wani mengadu…imah tau kenapa m.da jadi gitu…m.da rindu kat imah kan ;-)hik3 perasan la plak.apa-apa pun,sungguh diriku amat merindui kalian semua.

~makku yang banyak bersabar dengar kerenahku...rindu mak,sayang mak~


~abahku yang keluar mencari rezeki tanpa mengeluh buat kami...rindu abah,sayang abah~


~nendaku yang amat-amat prihatin ...rindu nek,sayang nek~

~datukku yang amat bertanggungjawab dan bekerja keras untuk Islam,rindu atuk,sayang atuk~


KALIAN SEMUA AMAT BERMAKNA BUATKU

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment