13 March 2009

RAYUAN NURANI


"Ya Allah,KAU jadikan AL-QURAN yang agung itu sebahagian dari hatiku,cahaya jiwaku,pengusir dukaku dan penolak kesedihanku juga deritaku wahai Yang amat Mengasihi & amat Pemurah daripada segalanya"


MOHON DENGAN SANGAT~KUMP.IRSYADEE~

Ya. Allah aku ini insan yang kalah
Balutlah hatiku yang terbelah
Juga terpisah - pisah

Ya.. Allah hanya pada-Mu aku meminta
Dan hanya pada-Mu ku memohon
Mohon dengan sangat

Ya.. Tuhanku apalagi yang salah dariku
Bersujudku mohon kepada-Mu
Ampuni dosaku

Ya.. Tuhanku hanya engkau yang dapat mengerti
Kesepian yang mencabik diri
Ku tak tahan lagi

Ya Allah, jangan biarkan aku terpisah
Terjerat dalam pusaran rindu
Rahasia kasih-Mu

Ya.. Allah, dia satu antara seribu
Kumohon jangan pisahkan aku
Mohon Dengan sangat

Ya.. Tuhanku apalagi yang salah dariku
Bersujudku mohon kepada-Mu
Ampuni dosaku

Ya.. Allah, dia satu antara seribu
Kumohon jangan pisahkan aku
Mohon dengan sangat
Mohon dengan sangat
Mohon dengan sangat


"Kita sering mahukan hari yang cerah,tapi Allah lebih mengetahui hakikatnya hujan perlu diturunkan,kita sering inginkan keseronokan,jauh sekali kesusahan tapi Allah lebih mengetahui kesusahan itulah mengajar kehidupan,kita sering inginkan ketenangan ,hakikatnya diri ini penuh dosa & kejahatan,tapi manusia tak dapat lari daripada kesilapan.Semua itu bukanlah hukuman,tapi sebagai tanda kasih & sayang agar kita lebih bersabar&dekat padaNYA"

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...