01 March 2011

NAJIB oh NAJIB

mujahidah : Dialog di atas ni patutnya tukar daripada Gaddafi kepada Najib.Sama je pun yang berlaku di Malaysia pun la pak Najib.cakap tuju pada diri sendiri patutnya...hmm.Thumbs up to Aimerul Hisham yang berjaya menghasilkan lukisan ni.Lepas ni boleh la ganti Zunar (*_*)

2 comments:

  1. bismillah. alhamdulillah. assalamua'alaikum.

    maaf, jangan samakan keadaan di malaysia dengan libya. libya adalah di bawah kekuasaan tentera, kita demokrasi berparlimen.

    pandanglah perkara ini dari segi mudharat dan maslahat. sekiranya berlaku peperangan, bagaimanakah islam mahu didakwahkan? apakah cara dengan menumpahkan darah sesama muslim itu akan dapat menukarkan tunggak pemerintahan kepada yg lebih baik? Kita lihatlah sejarah, atau jika nak cepat lihat dan telitikan apa yg akan dan sedang berlaku di mesir selepas ini.

    Jangan mudah terikut dengan perkara yg berlaku di dunia. Nilailah dgn neraca quran dan sunnah mengikut pemahaman sahabat. lihat lah kembali kepada sejarah perang jamal. dan telitikanlah.

    itulah tujuan kita mempelajari sirah rasulullah dan para sahabat. supaya kita lebih memahami dalil quran dan sunnah. lihat apakah pandangan dan tindakan sahabat ketika berlaku fitnah antara pemerintah. lihat juga apa tindakan sahabat ketika pemerintahan hajjaj. lihat dan telitikanlah.

    nasihat saya, tuntutlah ilmu yg sahih. tidak salah bersemangat, tapi biarlah dipayungi oleh ilmu yg sahih. semangat tanpa ilmu itu sia2 dan membuang masa.

    Jangan marah dgn komen saya. saya juga penuntut ilmu. saya juga ada semangat, insha-allah seperti anda. tapi saya cuba menjinakkan semangat saya agar sesuai dgn standard ahli sunnah wal jamaah.

    wallahu'alam.

    nasihat dengan kebenaran, dan kesabaran~

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam.maksud saudara/ri?sy rasa anda ni slh fhm.gmbr dia ats sindiran thadap seorg yg mgatakan pd org,pd hal diri senidir lakukan.

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...