05 March 2011

INSAN ITU...

Di Malaysia, seorang lelaki tua yang sudah uzur tetapi memiliki jiwa kental dengan semangat perjuangan...
Dia dihormati oleh golongan tua dan muda, dia digeruni oleh pihak musuh sehingga ditaburkan pelbagai fitnah dan tohmahan namun jasad tua lelaki tersebut masih bergerak dan terus bergerak di dalam perjuangan Islam, dengan jubah dan serbannya...
Dia masih bergerak dan menyebarkan dakwahnya...

Inilah insan tersebut,
yang mengigit perjuangan sekuat hati walau ombak dan taufan sentiasa menghempas pantai kehidupannya.
Dia bukan sahaja selesa dengan imej Islam tetapi dia begitu menjaga pakej Islam yang dibawa, dengan adab dan akhlaq Islami.

mujahidah :hatiku sering disuntik tenang melihat wajah ini,adakalanya hatiku jua disuntik hiba dan sayu melihat wajah inilah yang ditohmah,Tapi alangkah kuat dan gagahnya dia terus melangkah kuat dan semangat di jalanNYA,kerna apa?kerna ku yakin dengan pergantungan jiwa dan dirinya sepenuhnya pada Rabbnya!dan kerna dia yakin perjuangannya,adalah perjuangan yang disuruhNYA!Allahuakbar!ku ingin kuat sepertinya.

inilah perisai insan ini...

Ya Allah Ya Aziz Ya Rahman Ya Rahim
pengetahuanku pada kemurahanMU
itulah yang memberhentikan aku
di pintuMU

Bagaimana aku akan kecewa?
sedangkan ENGKAULAH harapanku
bagaimana aku akan hina?
sedang ENGKAULAH tempat sandaran
Bagaimana aku akan mulia berbangga?
sedang ENGKAU menempatkanku
dalam lemah dan hina

Bagaimana aku akan miskin?
padahal ENGKAULAH yang mencukupkan
hidupkanlah hati-hati ini
dengan makrifatMU

Matikanlah kami sebagai pejuang agamaMU
puaskanlah keluargaku dengan aturanMU
berbanding aturan kami sendiri
Bantulah aku dalam menunaikan
tanggungjawab selaku pemimpin

Ingatkanlah aku
bahawa aku hanya seorang hamba
supaya tidak lupa
Ya Allah...perkenankanlah permintaan ini.

~Ayahda Nik Abdul Aziz Nik Mat~

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...