10 March 2011

JANGAN HIPOKRIT!

Assalammualaikum semua(*_*) salam ceria diucapkan buat semua di mana sahaja anda berada,asalkan anda faham apa yang saya sampaikan.Dah lama rasanya diri ni tak membebel isu berkaitan saudara seIslam kita di luar Malaysia,terutamanya di Palestin.Cuma nak bermuhasabah bersama kita sahaja.

Siapa yang di antara kita pernah pergi ke demo Palestin,angkat tangan (*_*)/...wah ramainya (iye je cik mujahidahputeri ni)...Tapi! saya memang yakin di antara kita memang pernah ke demo Palestin dengan melaungkan pelbagai slogan dan menyeru untuk memboikot barangan mereka,menulis isu-isu Palestin di blog masing-masing,sedih atas kesengsaraan saudara kita di sana dan memberi kesedaran dalam tazkirah dan ceramah-ceramah kepada orang lain.

Saya nak fokus isu boikot barangan Yahudi,Amerika dan seangkatan dengannya.Berapa ramai di kalangan kita yang benar-benar tidak menyalurkan sumbangan kepada pelaknat-pelaknat agama Allah ni?Cukup saya sentuh produk-produk utama yang patut diboikot,Starbuck,colgate,Coca-cola,Nestle,Nokia dan banyak lagi(boleh recheck di gambar atas),tapi itu pun masih ramai lagi yang membelinya...Saya sarankan kepada insan-insan tersebut,tak perlulah nak jadi hipokrit dengan kononnya sayang pada Islam!Bukan yang pergi ke demo Palestin je,yang dah pernah menjejakkan kaki ke Palestin tu pun barangkali sama je.Allah...! kita dah banyak sangat alternatifnya,sukar sangat ke?

Saya tidak menafikan,ia agak sukar pada mulanya.Tapi biasalah perkara tu,sebelum kita biasa dengan sesuatu benda,ia luar biasa bagi kita.Ini bukan untuk apa.UNTUK ISLAM! Bayangkan,sumbangan anda pada pelaknat-pelaknat agama ni,anda telah menjadi pembunuh tidak secara langsungnya!bunuh siapa?Saudara Seislam kita!

Kita hanya mampu itu sahajalah...berdoa,menderma,dan memboikot barangan musuh-musuh Islam.Nak turun berjihad di bumi Palestin,Allah...!jauh sangat kita ni! Turun pun bukan memegang senjata menentang musuh di sana,tapi yang sekadar kita mampu je la.

Sedarlah dan mujahadahlah duhai ummat Islam sekalian! Jangan pentingkan diri! Jangan hanya mampu berkata sanggup berkorban apa sahaaj demi Islam,tapi perkara ini pun kita tak mampu nak buat lagi...Bersama-sama kita mentarbiyyah diri kita ke arah ke kehidupan yang benar-benar sayangkan Islam dalam segala tindakan dan perilaku,dari luar dan dalam,dari sekecil-kecil perkara ke sebesar-besar perkara.

mujahidah :seruan buat diri ini khasnya dan anda semua amnya! Jika benar kita mengaku sayangkan Islam!Boikotlah! sama-sama beringat.Maaflah tiba-tiba bertukar emosi.

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...