10 May 2009

LAFAZ TERSIMPAN


“ketika datang seseorang kepada Rasulullah SAW lalu bertanya, “siapakah orang yang paling berhak saya pergauli dengan baik? Jawab beliau: ibumu.” Kemudian siapa lagi? Jawabnya lagi: ibumu! Kemudian siapa? Jawabnya: ibumu! Dan lalu siapa? Jawab beliau: “ayahmu!”
(HR. Bukhari dan Muslim)

mujahidah:selamat hari ibu,buat bondaku tersayang,Hjh.Noraini Hj.Md. Said (yang melahirkanku)& nenekku Hjh.Maimunah Abd.Hadi(tinggak dengan atuk dan nek semenjak darjah 1),tiada ungkapan dan balasa selayaknya buatmu di dunia ini,hanya di akhirat hadiah dan ganjaran terbaik buatmu.buat semua,hari ibu dalam kalendar,jatuh pada 11hb,ia hanya tarikh,jangan bila tiba hari ibu barulah kita sanggup buat apa sahaja,tapi bila hari lain tidak pula begitu.Jadikan hari ibu adalah setiap hari,berbaktilah kepada ibu bapa kita selagi berkesempatan.Jangan kita menyesal di kemudian hari nanti,nasihat buat empunya diri dan semua pengunjung(*_*) tak sempat nak edit gambar lak kali ni;-) yok hayati lagu "lafaz yang tersimpan" buat semua yang bergelar ibu.

Free Signature Generator

2 comments:

  1. Semoga jadi ank yg solehah yer.. )*

    ReplyDelete
  2. syukran.semoga saudara jua mjadi anak yg soleh.

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...