" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

15 May 2009

SYOKNYE LAH HIDUP KALAU...

Buku yang bermuka surat 308 ini menyentuh perkara-perkara berkaitan syariat kelahiran,pendidikan awal kanak-kanak,syariat berkaitan remaja,fardhu ain asas(bersuci,solat,puasa,zakat,haji,umrah,sembelih, korban)bab munakahat,syariat dalam bermasyarakat,syariat sunat harian,juga disediakan amalan-amalan sunat ikut takwin islam.

"cover" buku yang mencuri hatiku(*_*)

antara perkara yang disentuh dalam buku ini

berwarna-warni dan bergambar dapat membuat pembaca lebih teruja nak baca

tulisan yang tidak terlalu kecil dan menarik membuat pembaca tidak jemu


mujahidah:buku ni menarik hati saya sebab 1 "cover" dah lawa dah,keduanya sebab isinya,yang paling penting isi la kan,mengenai perkara-perkara asas fardhu ain,fardhu kifayah,perkara yang kadang-kadang kita tak habis hadam lagi,yang mungkin kita terlepas pandang dan tak ambil berat dan tak ambil tahu,contoh mengenai pengurusan jenazah,penyembilahan(hehe yang ni ada pengalaman,pegang kepala ayam masa nak sembelih ayam:-)),pasal haji dan macam-macam la lagi...jadi pasti dan pasti takkan rugi membelinya(*_*)jadi apalagi jom lah beramai-ramai mendapatkannya di pasaran dengan harga RM55.

Free Signature Generator

Related Posts by Categories



2 comments: