" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

13 May 2009

GIMIK APE NI!


adoii tak pahamlah,kejap kata sah Yb Ir Nizar MB Perak,senang-senang dalam masa sehari tukar pulak?ape kes?yang Yb bukan pilihan rakyat ni pulak,makin tak tahu malu,dah lah bukan pilihan rakyat,bleh pulak nak minta rayuan nak jadi MB lagi...tak malunyeee(nampak sangat nak jawatan),ingat jawatan pemimpin ni untuk suka suki,untuk main-main,untuk menjadikan politik di Malaysia ni kononnya "menarik"...,aaa menarik la sangat...ingat rakyat suka ke?ni perancangan korang semua,kita lihat perancangan yang maha perancang segalanya,Allah!BN merancang,PR merancang,tapi ingat!sebaik-baik perancang adalah Allah,kita lihat je la nanti,jangan ada yang malu sampai nak duduk negara sendiri sudah la...


"KITA MERANCANG, ALLAH MERANCANG,TAPI ALLAH SEBAIK-BAIK PERANCANG!"

mujahidah:saja nak luah perasaan jap...dah macam apa la politik di Malaysia ni,mahkamah pun entah ape-ape je lah,dah macam gelanggang sarkas!apa-apa pun,sungguh besar dan banyak ujian dan tarbiyyah Allah buat PR umumnya,dan YB Ir Nizar khususnya,subhanaAlllah,moga beliau bahagia dalam dakapan tarbiyyah Allah,moga hasilnya mampu menjadikan beliau seorang yang lebih hebat untuk perjuangannya mendaulatkan Islam,mungkin kita akan lihat kemanisannya lebih daripada kepahitan selepas ini,insyaAllah...Allahuakbar!

Free Signature Generator



Related Posts by Categories



1 comment:

  1. salam...

    jawatan pemimpin/ imam ini bukan permintaan...

    tetapi ia adalah pilihan...

    satu kisah, apabila Nabi saw. nak lantik seorang sahabat sebagai pemimpin... sebelum diumumkan... (disebabkan sahabat ini tidak tahu nama dia terpilih) dia pun meminta jawatan itu sebagai pemimpin... maka sabda nabi... kamulah orang yang paling tidak layak (sebab meminta jawatan itu...)

    wallahu'alam...

    ***

    ReplyDelete