" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

20 May 2009

FUTUR?


FUTUR itu adalah...


1.Apabila melakukan maksiat dan dosa berulangkali hingga menjadikan sebagai kebiasaan.
2.Apabila merasakan kekerasan dan kebekuan dihati
3.Apabila diri merasakan kesukaran untuk tekun beribadah..seperti sukar untuk khusyu' dalam solat,doa.
4.Apabila timbul rasa malas melakukan amal ketaatan dan ibadah.
5.Apabila perasan cepat dilanda gelisah..juga rasa tidak tabah.
6.Apabila suasana jiwa yg tak tersentuh dgn kandungan al-quran
7.Apabila lalai atau malu mengamalkan zikir .
8.Apabila berkurang rasa marah tatkala melihat kemungkaran
9.Apabila menilai perkara tersebut dosa atau tidak,tidak melihat dari sudut makruh
10.Apabila kurang beri perhatian terhadap urusan umat Islam .
11.Apabila cenderung memperbanyakkan perdebatan dan menjauhi urusan amal .

mujahidah:ni saya ambil daripada e-mail yang saya dapat daripada mak cik saya,sebab sebelum tu saya ada menanyakan kepada dia,dia pun sendiri tak pernah dengar walaupun dia cikgu arab...hehe.ada orang tergelak dengan perkataan ni...macam-macam je.mak cik saya pun kata kalau yang dia faham makan pagi...apa-apa jelah.saya biasa dah juga dengan perkataan ni,tapi tak adalah sampai nak tergelak(*_*)

Free Signature Generator

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment