" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

13 July 2011

MEMBERI & MENERIMA

Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan."- Imam Hasan al-Basri-

mujahidah : benarlah,jika nak tunggu 'perfect' tak ada sesiapa pun akan berdakwah,jadi jangan pernah terbantut untuk berdakwah dengan alasan 'aku tidak layak sebab tak cukup ilmu lagi','aku tak layak sebab bukan background agama',itu semua alasan...teruskanlah memberi walaupun sedikit,mengikut posisi masing-masing.jika anda pandai melukis,berdakwah melalui medan itu, begitu juga selainnya.InsyaAllah terus thabat dalam memberi,dalam masa yang sama kita jua menerima.

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment