" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

01 July 2011

DIA PERHATILAH...!

:: Astagfirullahal 'azhim!bila rasa tiada yang memerhati,macam ni la jadinye... ::
::Tektik men'dush'kan orang yang suka mengorat ::
:. Ketika kau kesepian,jangan kau katakan aku sunyi,tetapi katakan pada diri bahawa di sisiku sentiasa ada PEMERHATI![IMAM AL-GHAZALI] .:

mujahidah :Bila rasa tiada yang MAHA MELIHAT,macam-macamlah jadinya.Kalau yang macam-macam tu baik tak apa lah.Ini yang melalaikan,yang melekakan,senang cerita jana dosa,mengundang bahana.Apa-apa pun,anda mampu merubahnya.Tiada lain jua,dengan mujahadalah.Salah 1 cara mujahadah ialah,kenal kelemahan diri kita,kemudian jauhi segala jalan yang membawa ke arah itu.Pasti akan merasai kemanisan bermujahadah selepas itu :) Salam mujahadah semua(*_*)

Related Posts by Categories



1 comment: