" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

01 January 2009

NAK DOK DIAM JE KE???

Adakah kita masih mahu terus mendiamkan diri,tanpa melakukan sesuatu terhadap saudara seislam kita di Gaza?Palestin?dan juga negara Islam yang lain?cukupkah hanya dengan berdoa dan berdemo sahaja?Adakah kita masih mahu melihat situasi di bawah terus berlaku?






marilah wahai umat islam sekalian dan juga masyarakat yang beragama lain yang membenci kezaliman...kita bersatu hati memboikot barangan Amerika dan Israel.sebagaimana kita tahu,Amerika memonopoli ekonomi dunia...mereka menggunakan kekayaan yang mereka ada dengan membeli senjata-senjata...bom-bom,alatan perang untuk memerangi siapa???saudara seislam kita...adakah kita meredhai itu semua...pasti jawapannya tidak.tapi sedar tidak sedar sebenarnya kita juga adalah penyumbang keganasan ini berlaku!!!teringat ana ketika di matrik dahulu,sempena minggu "mengingati Al-Quds"ada satu "talk"...saya cukup-cukup terkesan dengan kata-kata penceramah tersebut.di mana beliau menyatakan "dengan membeli produk mereka,mereka gunakan duit tu untuk membeli bom-bom,alat-alat perang mereka untuk bunuh saudara seislam kita,sedar xsedar bom yang diorang gunakan tu,hasil sumbangan dari kita...masyaAllah, so kita pun penyumbang akan keganasan,bayangkan bom tu ada wajah kita yg membunuh saudara kita,kita juga boleh dikatakan pembunuh secara tidak langsung"masyaAllah.

tiada masa lagi dah untuk kita menyatakan atau memberi alasan yang kita dah biasa menggunakan produk mereka,maka susah nak boikot...cuba fikir...sebelum kita biasa menggunakan sesuatu atau biasa melakukan sesuatu pasti sebelumnya kita tidak biasa...maka tiada alasan lagi samaada biasa atau tidak biasa.ingat!!!isu ini,isu aqidah,isu umat Islam!!!bukan hal remeh temeh...walaupun sukar awalnya...tapi pasti manis akhirnya...bila???insyaAllah bila tiba waktunnya...kalau sebelum ni kita biasa dengar"kulilhaq walau ka na murran"berkatalah benar walau ia pahit...tapi kali ini kita katakan"ifiil haq walau ka na murran"lakukanlah yang benar walau ia pahit...walau ia susah...jika sebelum ini kita tertanya-tanya apakah sesuatu yang boleh kita lakukan selain doa,kutip derma dan berdemo???inilah jawapannya inilah praktikalnya.ayuh kita bersatu memboikot produk Amerika dan Israel laknatullah!!!!gantikan dengan produk alternatif lain....kita banyak produk alternatif lain,milo-vico,oligo,maggie-mamme dan macam-macam lagi.bahkan kita ada produk daripada HPA.mari kita membantu ekonomi Islam,boikot barangan Amerika,Israel dan juga dari Denmark seperti dutch lady.apatah lagi kita yang mengaku sebagai pejuang agama Allah.Moga usaha kita ini menjadi bekalan kita di akhirat kelak.insyaAllah.




tambahan dari sahabat seperjuangan(akh nuruddin)...hayati!!!

TAMBAHAN PENTING! CUKUP2 LAH DUK DERMA PELURU FREE KEPADA YAHUDI LAKNATULLAH DENGAN MUDAH2 GI BELI MAKANAN2 YG ADA SHARE UNTUK YAHUDI.... MAKAN KEDAI KOPI XLEH KE? barang2 mydin xde ke? macamna nak bina negara Islam kalau pejuang Islam pun duk support yahudi

---REFER FATWA SYEIKH YUSOF QARDAWI : SERINGGIT UNTUK PRODUK2 N BARANGAN YANG ADA KAITAN DENGAN YAHUDI BERSAMAAN DENGAN SEBUTIR PELURU KITA DERMAKAN KEPADA YAHUDI UNTUK MELAPAH SAUDARA KITA KAT PALESTIN!!!! !!!

CUKUP2 LAH JADI PATUNG BESAR YANG HEBAT UNTUK MENGINGATI KEHEBATAN LAMPAU TAPI TAK MAMPU BUAT APA2 BILA BURUNG KECIL PERGI BERAK KAT ATASNYA! - ANALOGI OLEH SYEIKH ABUL HASAN ANNADAWI.... ....(for clearer story, can refer www.saifulislam. com on article Palestin : antara Ilusi dan Realiti)

Bangkitlah teman jadi mukmin realiti lagi sejati! Cukuplah menjadi mukmin Ilusi!!

P/S:boikot bukan isu baru...sudah lama.tapi berapa ramai yang cuba mempraktikkannya???mari kita bersama-sama merealisasikannya.buat diriku dan anda semua(*_*).

Related Posts by Categories



1 comment:

  1. salam..
    jom pakat boikot.........

    ReplyDelete