" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

04 January 2009

KONGRES PRO-M NASIONAL

Semalam 3/1/09 bersamaan 6 Muharram 1430H telah berlangsung Kongres Pro Mahasiswa Nasional(PMN) di sekitar Shah Alam tempatnya.Alhamdulillah berjalan dengan jayanya.Ramai daripada kampus-kampus yang menghantar wakil,bukan kampus di Lembah Klang sahaja bahkan daripada Utara dan Timur juga tidak melepaskan peluang.Nak-nak dah nak dekat Pilihan Raya Kampus(PRK)kalau di terengganu PRK gak ,tapi pilihan raya kecil.Kali ni Pro-M dengan Slogan"Menerajui Agenda Perubahan Generasi Baru" dengan misi Hope&Change mahukan perubahan dalam MPP di setiap kampus.






Di Kongres ini juga,mahasiswa dapat melontarkan permasalahan dan perkongsian dengan sahabat-sahabat dari kampus yang telah mengadakan pilihan raya mereka.Di kongres ini juga ada sebuah forum yang menceritakan ke arah perubahan yang harus Pro-M dan khususnya para mahasiswa untuk membawa perubahan dalam MPP yang selama ini dianggap korup.menjatuhkan kebatilan dan mengembalikan kebenaran. Antara ahli panelnya Bro.Aru Chelven,Saudara Nazri Yunus dan saudara Mior Isfandy dan pengerusikan oleh Bro.Faridzul.





Dalam forum tu membincangkan bagaimana menjadi dan cara untuk menjadi pemimpin yang boleh mendekati rakyat,menyedarkan tanggungjawab mahasiswa lapangan sebenar mahasiswa ialah pendidikan di samping ilmu-ilmu lain seperti politik...belajar-belajar juga tapi perjuangan jangan tinggal.ingat tu!!!(buat diriku terutamanya),dan menyedarkan bahawa mahasiswa lah yang bakal memegang tampuk pemerintahan negara satu hari nanti...insyaAllah,dan pelbagai la lagi.yang best bagi saya...lagu pro-M...best,semangat...mula-mula dengar macam lagu hindustan...hehe.jangan marah...tapi...bila diteliti liriknya...memang bagus dan bersemangat.rasa macam nak dengar lagi la lagu tu,tuk menyedarkan diri dan memberi semangat.siapa lah ada lagu tu ye...(*_*).majlis habis patutnya pukul 5pm tapi disebabkan start lambat dengan masalah-masalah tertentu lewat juga habisnya,tapi saya dan sahabat-sahabat tak dapat nak teruskan sampai resolusi,baru je saudara Norazali(pengerusi Pro-M)naik pentas saya dapat mesej untuk pulang ke kampus:-(.sekadar perkongsian.STUDENT POWER!!!



GELOMBANG PRO MAHASISWA NASIONAL

Kami melangkah kaki dengan pasti
Menerobos segala onak duri
Generasi baru yang telah dinanti
Pro mahasiswa bakal mengganti

Bagai gelombang terus berjuang
Untuk tumbangkan segala kebatilan
Dengan tulus ikhlas untuk keadilan
Demi varsiti gapai sejahtera

Takkan surut walau selangkah
Takkan henti walau sejenak
Cita kami nak perubahan
Dan harapan untuk mahasiswa


p/s:berjuang terus berjuang,tapi pelajaran tidak boleh diabaikan.kalau diabaikn macam mana nak jadi calon...hehe...perang bakal bermula...jentera-jentera perlu disiapkan daripada sekarang.pastikan kebenaran tertegak,kita jatuhkan kebatilan!!!STUDENT POWER!!!ALLAHUAKBAR!!!

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment