" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

06 December 2008

Ziarah

selepas tamat pengajian di pondok...saya dok dulu di rumah sahabt2 yang ade di kelantan...mula2 dok sebentar di rumah fadhilah...pah2 malam tu g rumah azlina bermalam di sana...masyaAllah saya amat kagum dgn layanan org di kelantan ni...saya pernah jugak sebelum2 ni g kelantan...sbb ade mcik di kub kerian...mulanye saya nak g ke rumahnye...tp die pulak balik melaka...awl dr saya 2hb ari 2...so tu yang g rumah shbt2 di kelantan.nak katanye org kelantan ni cukup menghirmati dan melayani tetamu dgn baik...teringat saya pernah turun di PR kecil di kawasan pasir puteh ke pasi mas dulu...xingt...jd anak angkat di rumah slh sorg mcik ni...mak angkt tu layan...lbh dr ank sendiri...xberhenti2 die surh saya dan shbt saye seorg lg makan,tanye slesa ke x...n mcm2 lg...mmg x mati kelaparn la nak ckp...tp tu la pelik...ade sstgh pihk dok kate org kelntn ni ssh...sush2 diorg...diorg bahgia...dan ckp serba serbi...sbb trf hidp diorg ikut tmpt...klu agk bndr tggi ckit...klu kg...kurg ckit...

tirulah org kelntn...mmg bgs cara mereka memulikn tetamu...rumh shbt yg smpt saya kunjungi rumah Fadhilah(ilah)...nazirah(jie)dan azlina(na)...sempt la jln2 di kota bharu...seblm balik mlm tu...g kuliyyah tok guru dulu bdekatan markas dan jaffar rawas...then jln2...janji jgk dgn shbt2 kuantan...hajar dan wani...mereka pun menemani kami berjalan...pas da penat jln..ilah jempuy g rumh die ade kendiri cukur jambul anak buah nye Nur Dayyan adani...ramai anak buahnye...yg saye suka tgk sgt2 si comel Maghfirah:-)cute sgt...namenye pun da cukp bgs...xsempt nak g rumh yg lain2...rmi kwn2 di kelntn...xpe la...lain kali na...insyaAllah.seronok g kelantan(*_*)hehe ckp mcm xpnh g kelntn lak...sbb bg saya kali ni pgalamn lain dr yg lain buat diri saya:)

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment