15 December 2008

PERANCANGAN MUSUH ISLAM

Tokoh-tokoh Westernisasi(tokoh pembaratan Islam),missionary Barat & Orientalis berusaha sedaya upaya mungkin menggunakan pelbagai cara untuk menghancurkan nur Islam.Mereka mewujudkan organisasi pelbagai dalam rancangan ini.paderi Lamnes Al-Yasu'ie umpamanya telah mengatur strategi perpecahan ke atas umat Islam setelah kejatuhan Khilafah Islamiah pada tahun 1924.Lamnes telah menyatakan bahawa:

#Islam mula akan ahncur apabila umat Islam sukar untuk mewujudkan persefahaman di aklangan mereka dan didapati ramai di kalangan muslim golongan yang taqlid dan jahil yang sememangnya menguntungkan perancangan di sebelah musuh mereka.

#Dengan wujudnya perpecahan di kalangan golongan sunnah dan syiah akan memberi ruang kepada kejayaan perancangan mereka.

#Diadakan usaha untuk menumpukan strategi dengan menanamkan semangat kebangsaan di kalangan orang Islam.Hal ini akan menjatuhkan imej dan perpaduan mereka.


#Selepas kejatuhan Kerajaan Uthmaniah di Turki,orang2 Turki telah berpaling daripada Islam,sehinggakan mereka tidak mahu menggunakan huruf-huruf Arab dalam penulisan mereka .Demikian juga halnya dengan puak Parsi,sementara orang2 Mesir mulai kembali mengagung-agungkan kebesaran zaman firaun mereka.

Lamnes telah menggambarkan keputusan pakatan jahat perang kebudayaan yang dihalakan kepada Islam hingga ke tahun 1930.Didapati terdapat beberapa kejayaan mereka terutamanya:


*campurtangan di medan pendidikan

*Ubahsuai dalam penterjemahan hukum Al-Quran

*Kebebasan wanita

(bentuk2 kejayaan mereka akan saya huraikan di posting akan datang...insyaAllah)(*_*)



يريدون ليطفؤا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون
Mereka ingin memadamkan cahaya(agama)Allah dengan mulut(ucapan2)mereka,dan Allah tetap menyempurnakan cahayaNYA(agama)meskipun dibenci orang2 kafir
(As-Saff ayat 8)

p/s:dipetik dari buku pertentangan Islam & Barat oleh Mohd.Asri Mat Daud di bawah selaiaan Prof.Dr. Abdullah Yusuf As-Syazli...carilah buku ni tuk dibaca...saya pun tak habis baca lagi...hehe

3 comments:

  1. kebebasan wanita,
    sesuatu yang agak sukar untuk dikawal..kerana manusia yg kurang memahami akan membidas isu ini dgn memandang ia sbg satu keburukan dlm Islam.

    May Allah bless us.

    ReplyDelete
  2. salam
    tegue sikit boleh...sebelum ukhti membuata sesuatu olahan ttg sesuatu buku ...adalah lebih baik ukhti khatamkan dulu buku tersebut...kerana sebahagian daripada pengarang buku ada yang membuat olahan penting nya di bahagian belakang sekali..amatlah malangnya buku tak habis dibaca tetapi telah memberi olahan ttg sebuah buku..
    maaf cakap ye..

    ReplyDelete
  3. salam.:-)syukran atas teguran.tp saya xbuat olahan buku tsebut.boleh katakan saya ambil mmg dr buku tu,bukn atas pemikrn saya sndiri.bukn olahan,boleh katakan copy paste dr buku tsebut.wallahua'lam.syukrn sekali lg ye.

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...