" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

02 November 2011

MUJAHADAHLAH DALAM MEMBOIKOT!

klik untuk lebih jelas

Apalah nak dibandingkan sangat dengan penderitaan saudara seIslam kita,dengan tak nak boikot barangan tertentu sebab kualiti barangan alternatif tak berkualiti.Allahurabbi!Di Palestin entah apa jelah saudara-saudara kita tu makan,roti yang keras agaknya,bak kata seorang ustaz,roti kita lembut,keras-keras pun boleh makan lagi,tapi saudara kita di sana makan roti,baling ke kucing pun kucing boleh mati(ia diselangi dengan tawa)harapnya ketawa itu,disusuli rasa simpati dan empati bahkan cuba untuk membantu mereka di sana!Tolonglah jangan kita retorik memperjuangkan Palestin,jika barangan sepertiKFC, Mc'D,Nestle,Colgate,Coca-Cola,Starbucks(ni antara yang popular dan tumpuan utama)dan macam-macam la lagi pun tak mampu kita nak jauhi.Ye bukan isu halal haram,tapi sedarlah isu Palestin isu aqidah,isu kemanusiaan,nak berangkat senjata di sana,di Malaysia pun kita tak teruji lagi....hmm.

Bagi sayalah jika tak pasti sesuatu barang tu boikot ke tak boikot pun,boikot je la.Bukan kita cuba mengharamkan yang halal...macam saya bagi tahu tadi ,boikot bukan sebab barang tu haram,tapi sebab cuba kita bayangkan 1 barangan boikot kita beli,kita membantu musuh Islam membunuh saudara seIslam kita!Maka secara tak langsungnya kita dipergunakan!Kita sanggup dipergunakan untuk kehancuran Islam!

Jika mampulah kita laksanakan,InsyaAllah ia sedikit sebanyak dapat membantu mereka yang di sana dengan sediki demi sedikit melumpuhkan ekonomi yahudi dan Amerika.Ulang sekali ni pendapat saya.Malulah,orang non-muslim pun sanggup membantu dan memboikot!Kita sesama Islam tak sanggup mujahadah hanya sebab nak makan sedap dan berkualiti je!Apa sangatlah yang dapat kita bantu mereka di sana,cuma minta untuk bantutkan tangan kita daripada menghulur bantuan pada diorang yang nak membunuh saudara seIslam kita di sana!~Kita mampu merubahnya!~
mujahidah : cuma pesanan,kalau dah ada orang hadiahkan dan bagi apa-apa yang berbentuk pemberiaan barangan boikot ambil jela,tak ada masalah.Teringat fatwa Yusof Al-Qardhawi mengenai menyumbang duit pada barangan boikot,beerti seolah-olah menyumbang bom buat saudara seIslam di sana.Sama-samalah kita cuba dengan usaha yang sedikit ini.Moga ada kesan baiknya dan bernilai di sisiNYA.Barangkali saya tidak tahu semua barangan boikot,tegur-tegurlah sesama kitam dan juga barangkali saya juga antara yang masih seronok membeli barangan boikot ni...Begitu juga anda,jangan rasa 'benci' dan bosan jika terkeluar bunyi-bunyiaan mengenai nada-nada boikot ini :) kita sayang saudara Seislam kita dan Islam kan?Ini lah antara sedikit usaha yang semua orang sepatutnya mampu buat.Allahua'lam!

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment