" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

16 November 2011

HATI-HATI YE...

Ahaaa suka saya nak share perihal ni bersama anda semua yang orang panggil apa ...'dah berpunya'? dah ada pilihan tetap hati la senang cerita :) ni khas untuk yang 'dah berpunya' dah la,yang tak berpunya pun ambil pengajaran jugak macam saya ;) opsss promote pulak,bukan promote,tapi takut orang salah sangka je.Zaman sekarang ni,tak boleh cerita pasal kahwin sikit,pasal cinta sikit terus dikatanya orang tu dah berpunya la,dah bertunang la.Awas!Sila pastikan dahulu sebelum 'tuduhan' itu dibuat.

Hati-hati dengan cinta sebelum
kahwin.
Mula-mula ustaz-ustazah,ana anti,
Kemudian awak-saya,
Kemuncaknya abang-ayang /
nama sendiri)

Ia bukan sekadar panggilan di
bibir mungil,
tapi akan turun ke hati jadi cair
macam jus koktil,
kemudian turun lagi bawah
memanggil manggil.

Sekarang zaman sudah moden.
Iblis juga sudah moden. Syaitan
sudah tak guna perangkap keluar
dating atau pegang tangan,
Tapi guna perangkap FB dan
balas mesej / calling-calling
dengan handset yang skrin luar
tulisan Allah tapi dalam
'masyaAllah'.

Mungkin alasannya “saya kejut
dia subuh saja”. Atau
“saya selalu bagi nasihat agama
pada tunang saya”.

Alasannya, mesej Islamic,
FB Islamic,
Handset Islamic,
Skype Islamic,
Alasan lagi, “sebelum mesej saya
siap bagi salam dengan lafaz
penuh, ASSALAMUALAIKUM lagi”.

Heheh, apa nak hairan, syaitan
pernah direct bicara dengan
Tuhan. Jadi jangan bangga dan
rasa selamat dengan topeng
islamik tapi penuh polemik.
waktu cakap, sebut ukhuwwah
islamiah, waktu mesej tulis 'muah
muah'.

waktu cakap , "apa yang boleh
ana bantu?", waktu mesej, I love
u.
jangan ingat iman dah power,
sebab iblis lagi senior.
Iblis tak pilih bulu nak
menangguk,
Orang awam tunduk,
Ustaz ustazah pun kemaruk.

JADI, HATI-HATI DENGAN
PERTUNANGAN, HATI-HATI
DENGAN CINTA SEBELUM KAHWIN.

mujahidah : Maka berhati-hatilah.Ini memang realiti pada masa kini.Syaitan untuk mereka yang makin tinggi agamanya,makin banyak ilmu agamanya,makin tinggi jawatan syaitan tu kan?lagi power dia punya bisikan jahat,hasutan durjana,ayat madah pujanggan,silap-silap kalah daripada insan yang kurang ilmu agamanya.Maka berhati-hatilah menjaga hati kita yang 1,terlalu banyak perkara bergantung dengan hati yang 1 ini.Kuatkan diri kita dengan memberi sepenuh hati buat Illahi,insyaAllah DIA akan pandu hati kita ini seiring redhaNYA DIA dengan membawa iman bersama.

Wah,sodapnya cik mujahidah cakap yek :)Saya menasihati buat diri sendiri terutamanya barangkali akan diuji selepas ini?Allahua'lam!Apa-apa pun saya tetap minta jauh daripada perkara terlaknat ini.Hanya menjalankan amanah sebagai seorang mukmin,nasihat menasihati dalam perkara yang baik.Apa yang penting saya dan anda semua kena bersedia dan berusaha untuk menjadi terbaik di sisiNYA.Sentiasa berusaha melakukan perkara yang hanya diredhaiNYA.Jika anda 'sudah berpunya' dan mempunyai situasi yang sama seperti di atas,anda masih ada masih untuk merubahnya.Itu yang pentingnya tautan hati kita yang utuh dengan Allah,agar sentiasa diberi petunjuk yang haq itu haq,yang bathil itu bathil! InsyaAllah!

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. Salam..
    sgt berguna~
    mohon izin utk quote kn beberapa ayat di atas boleh?
    terima kasih~

    ReplyDelete
  2. wah. memang kena hati2 nih. dala selalu je anto mesej2. moga2 Allah lindung hati2 ini dr yg bukan2.. amin.

    ReplyDelete