" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

28 April 2011

SUDAH-SUDAHLAH!

Ku sangkakan dirimu telah berubah,setelah dikau momokkan mahu berubah.
Tapi...!rupanya masih belum!sama seperti dulu,walaupun ku dengari bahawa dirimu bakal menghadapi ikatan yang mengikatmu dan dirinya.kesian!

Sampai bila mahu berperangai begitu?Adakah sehingga DIA membalasimu dengan segala yang telah dikau taburkan,dikau janjikan,segala penderaan perasaanmu kepada banyak insan!
Ku mengharapkan dikau berubah,kerna ku yakin perubahan boleh berlaku dalam diri seseorang!
Apa yang penting sering berdoa untuk terus dalam hidayahNYA dan bermujahadahlah daripada terus berperangai hodoh itu!
"salah 1 cara untuk kita bermujahadah ialah,menjauhi daripada kelemahan diri kita yang menyebabkan kita mengulangi kesilapan kita kembali!"

Cabutlah "pakaian hodohmu itu digantikan dengan pakaian yang suci dan tulus!"
Cukuplah!cukuplah!cukuplah!sebagai seorang yang empati jika dikau terus di jalan itu,cukup-cukup perit!cukup-cukup sakit!cukup-cukup rumit untuk berhadapan dengan semua itu!
Jika dikau terus begitu,ku anggap dikau sakit!

Janganlah kau kotori imej pendakwah,imej huffaz dengan perangai hodohmu itu!
Jika kau masih ada perasaan malu padaNYA,tinggalkan itu semua!bina hidup dan berakhlak mulialah!sedarlah apa yang dikau lakukan itu,serong!

Lakukan perubahan dalam dirimu,walaupun bukan ku yang merasai perubahan oleh dirimu!Hanya dirimu dapat merubah dirimu sendiri dengan berkat pertolongan dan petunjukNYA jua!Kita semua sedar,mujahadah itu sukar,tapi kesannya amat-amat manis!

"Dan sesiapa yang benar-benar bermujahadah di jalan kami,nescaya kami akan memberi pimpinan.Allah sentiasa bersama dengan orang yang melakukan kebaikan"(Al-Ankabut:69)

"SEMOGA HIDAYAH ALLAH MENGIRINGIMU,SEMOGA DIKAU MAMPU MENJADI MUKMIN SEJATI!"

mujahidah:Ingatlah!itu ujian buatmu!bukan menghadapinya dengan cara yang salah,tapi uruskannya dengan cara yang betul.Setelah dirimu,banyak pula kes yang ku jumpa seperti dirimu,dan mempunyai latar belakang yang baik juga sepertimu.Allah...!tunutunilah insan-insan seperti mereka ke jalan yang dikau redhai,berkati dan rahmati ya Allah...!sungguh ku tak sangka,wujud rupanya manusia seperti mereka.Pelbagai ragam dan bentuk ujian dariMU ya rabb!permintaanku ini,atas dasar ku tidak mahu ada pendakwah dan huffaz berakhlak hodoh sebegini!

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment