02 November 2013

DIA amat dekat

Dia lebih dekat daripada urat leher, Dia lebih cemburu daripada kekasih dan Dia lebih penyayang melebihi kasih sang ibu. Dia ialah hakim yang suka menangguh hukuman dan Dia jugalah raja yang paling suka memaafkan penjenayah. Mengapa kita tidak meniru Dia?

"Tiada apa yang Aku sukai untuk hambaKu bertaqarrub kepadaKu melainkan apa yang Aku fardhukan keatasnya, tetapi hambaKu masih bertaqarrub kepadaKu dengan amalan sunat hingga Aku menyintainya, dan apabila Aku menyintainya, Akulah pendengarannya yang dia mendengar dengannya, Akulah penglihatannya yang dia melihat dengannya, dan Akulah tangannya yang dia bekerja dengannya, dan Akulah kakinya yang dia berjalan menggunakannya, dan apabila dia meminta kepadaKu Aku akan memberikannya, dan apabila dia berlindung denganKu, Aku akan melindunginya." (HR. Al-Bukhari)

 ~Quote~

2 comments:

  1. salam mama..tersedar sekejap bace entry ni...ringkas tapi masuk dlm jiwa..
    dah lame sangt tak ber blogging..sekali bace mmg zubbbb^^
    syukran

    ReplyDelete
  2. wassalam.sama la dgn mama.mama tbaca kat b org lain,tu tsentap,terus share,kita serupa ibu hihi

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...