" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

23 July 2013

Cinta dalam maksiat?



* Apabila Allah mencintaimu,maka DIA akan mentapkanmu kematianmu dalam Islam.

* Jadikanlah hatimu gembira tatkala engkau menyembah Allah .

* Bagaimana engkau tahu bahwa engkau tetap di atas Islam?
ialah apabila engkau merasa gembira tatkala engkau mentaati Allah .

*Janganlah dilakukan sesuatu ibadat itu semata-mata untuk menyelesaikannya,tapi lakukanlah sesuatu ketaatan untuk mendekatkan diri kepada Allah.

*Mati dalam Islam jauh lebih baik daripada mati dalam kekufuran.

*Doa para solehin : "Ya Allah aku mencintaiMU walaupun aku bermaksiat kepadaMU"

*Sahabah,Amru ibnu Al-Ash : "Ya Allah,aku bukanlah seorang yang lepas daripada dosa,maka aku memohon pengampunan,dan bukanlah orang yang kuat dalam beribadah,maka aku memohon pertolongan,dan tiada pertolongan dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah"



Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment