08 December 2010

RAHMATI PENGHIJRAHAN INI!


SubhanaAllah awal muharram kembali lagi,cepat sungguh masa berlalu,kini menjejaki tahun 1432 Hijri.Alhamdulillah masih diberi kesempatan merasai nikmat daripadaNYA yang tak pernah putus-putus baik nikmat yang indah pada pandangan kita mahupun sakit dan perit pada padangan kita sebagai manusia.Allahuakbar!sesungguhnya keagunganMU tiada taranya...

Ya Allah pejam celik,pejam celik 1432 hijrah telah membuka tirainya.Jika dimuhasabah dan dikoreksi kembali kehidupan pada tahun 1431 hijrah bersama tahun 2010 apa lah yang diri ini dan anda telah buat dan lalui?Adakah segala kehidupan kita laluinya dengan berpaksikan DIA,TUHAN yang 1 atau kita berpaling daripada DIA?nauzubillah!Adakah perkara yang kita lakukan perkara yang diredhai,diberkahi dan dirahmatiNYA?tepuk dada tanyalah iman kita.Allah...Allah...Allah...!

Jika sepanjang kehidupan kita pada tahun 1431H penuh dengan kemaksiatan,penuh dosa dan noda,ayuh sama-sama kita mengorak langkah untuk menghijrahkan diri kita ke jalan yang diredhai,diberkahi & diredhaiNYA!

Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dan hendaklah Setiap diri memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok (akhirat),dan bertaqwalah kepada Allah, Sesungguhnya Allah Maha mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. Al Hasyr: 18).

mujahidah : Alhamdulillah setelah menharungi kehidupan tahun sebelum-sebelumnya banyak perkara yang mematangkan diri,kehidupanku kini yang lebih terasa tenang dalam dakapanNYA.syukran lillah.banyak penghijrahan yang perlu ku lakukan.Semoga perubahan yang ingin ku lakukan kali ini dirahmatinya dan yang penting berpaksikan DIA!insyaAllah!sayangi daku,kasihi daku,rahmati daku ya Allah...duhai pemilik CINTAku!

Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...