" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

13 February 2009

YAUMUL MILAD ABAH(*_*)

(abahku yang gigih mencari rezeki....selalu dapt pekerja terbaik...basha!!!)

11 Februari 2009 genaplah usia abahku yang ke 55tahun.happy birthday abah.moga pertambahan usia ini membuatkan abah lebih tabah mengharungi kehidupan dan perbanyakkan amalan sebagai bekalan di sana.wakafa bilmauti wa'izhan(cukuplah mati itu sekadar sebagai peringatan)insyaAllah.lepas meeting society kuliyyah hari tu,kol la abah kejap...
(abah dan adik berposing ketika rehlah di PD:-))


"assalammualaikum mak,ok da ke sakit ?"

"belum lagi,makin sakit pulak kaki ni"

"keturunan la imah rasa...hehe,mak.. abah ada?"

"ada..."

"nak cakap dengan abah sat..."

"anak awak nak cakap ni"

"abah happy birthday..."

"he...birthday abah ae...hadiah tak de..."

"hehe...insyaAllah nanti imah belikan"...

"abah dah masukkan duit...jangan boros..."

"hehe...insyaAllah..."

"ok abah nak pergi surau ni,nak masuk waktu da..."

"ok...kim salam dengan mak..."

"assalammualaikum"

"waalaikumussalam"

(jasamu tidak terperi banyaknya)

Di sisi ibu kau setia menanti
Lahir anakmu menambahkan seri
Bersama aminan memuji Illahi
Di telingaku kanan dan kiri

Hari - hari makin mendewasakan
Hidupmu tabah penuh kecabaran
Dalam mendidik amanah tuhanmu
Sabar melayar kerenah yang seribu

Titisan keringatmu menyubur kehidupan
Berhujan berpanas tidak kau hendahkan
Dirimu tetap gigih menuai rezeki
Menjadikan mimpi satu realiti

Biar ku tawar uang yang berjuta
Biar ku hampar selaut mutiara
Tak mungkin membalas segala jasa
Yang tidak ternilainya

Oh ayah akan ku bukti padamu
Curahan kasih tidak kusiakan
Mencapai cita jua kejayaan
Kan ku bela nasibmu di hari tua

Biar ku tawar uang yang berjuta
Biar ku hampar selaut mutiara
Tak mungkin membalas segala jasa
Yang tidak ternilainya

(Ayah nilai kasihmu-dhearty)


#"imah belikan dah hadiah untuk abah(*_*)tu je yang termampu..."#

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment