28 February 2009

PEMIMPIN CONTOH


“sesungguhnya saya sudah berkuasa ke atas kamu padahal saya bukanlah orang yang paling baik di kalangan kamu semua,apabila saya baik bantulah saya.Apabila saya buruk luruskanlah saya.Kebenaran adalah amanah,kebohongan adalah khianat.Orang yang lemah antara kamu adalah orang yang kuat di sisi saya sehingga saya mengembalikan haknya.Orang yang kuat di antara kamu semua merupakan orang yang lemah di sisi saya sehingga saya mengambil haknya.Jika 1 kaum meninggalkan perjuangan maka Allah menghina mereka.Dan tidak tersebarnya keburukan dalam kaum kecuali Allah akan mendatangkan bala bencana kepada mereka.Taatilah saya selama mana saya mentaati Allah dan Rasul-NYA.Jika saya melakukan maksiat kepada Allah dan Rasul-NYA maka tidak ada ketaatan kepada saya”


~Saidina Abu BAkar As-Siddiq~
(ketika dilantik menjadi khalifah pertama)

2 comments:

  1. kate2 nak cukup bermakne..
    tapi..macam kenal la gambar tu..hehe

    ReplyDelete
  2. nak ckp bmakna???hmm.gmbr tu...kenai ae...ntah.ntah sape ntah nye.hik3

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...