" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

06 July 2009

KELANTAN

Sudah 3 hari tidak update blog,sebabnya saya sekeluarga ke Kelantan sekereta.Kami ke Kelantan saja ziarah mak cik dan keluarganya di Kubang Kerian dan kebetulan ada barang-barang yang hendak dibeli di sana.Bertolak hari Khamis jam 11 pagi,sebab tunggu mak cik balik daripada Sekolah.Kali ni lagi bermakna rasanya ke Kelantan,sebab banyak sangat jalan kot...hehe,tak dok rumah sangat...balik pun hanya tuk rehat kejap dan khidmat diri.Yang pastinya,dapat jumpa si keletah Mujahid dan si tomeii Mahirah

Hari Jumaat 3/7/09
jom kita mulakan destinasi kita...

kereta depan dipandu adik,kereta ni dipandu mak cik

Align Center
kita ke rantau panjang dulu

Antara barang-barang di sini

aid & kakaknya bisyarah bermain ape ntah

kat kedai batik di Pantai Cahaya Bulan,PCB

bakal bapa mithali...hehe,adikku omar & si tomei mahirah

apalah abe iwanmu buat tu aid...hmm

mak cik dan makku ketika tunggu makanan di PCB


Pada pagi harinya kami bertolak ke Rantau Panjang,puas sungguh berjalan hari ni,ke Rantau Panjang,sempadan Thailand & Kelantan.banyak sungguh barang-barang di sini.murah pun boleh tahan juga.kebetulan sangat-sangat jumpa ada adik UIA gombak di sini,dia daripada Perak,datang dengan maknya saja nak lihat keadaan di Manik Urai.Di sini juga ada 1 peristiwa tumbuk menumbuk berlaku,mengikut adik saya,kes ragut.tapi tak pasti,wallahua'lam.Pada malamnya pula,pergi ke Pantai Cahaya Bulan,saja menghirup angin malam dan makan di sana,sebelum tu singgah dulu di kedai jual pakaian batik,masyaAllah mahal ye batik ni,yang RM 500 ke atas pun ada.


Hari Sabtu 4/4/09
di kedai kain di Kota Bharu

Align Center
petangnya di pantai bachok

abah melayan karenah anak-anak buahnya

Hari seterusnya,mula-mula ke Pasir Tumboh,saya nak cari jubah,tapi tak berkenan di hati,jadi kami pergi ke Kota Bharu mencari barang-barang yang hendak dibeli dan kiriman oleh saudara mara yang lain.Mula-mula ke kedai emas,mak nak beli rantai baru...hehe perempuan...pastu ke kedai-kedai lain,kedai kain dan macam-macam la lagi.petangnya ke pantai Bachok la pulak,mujahid suka sangat...nak mandi laut katanya,tapi baju tak bawa,layankan je lah.Ha peristiwa menarik di sini...tandas kat sini nak masuk punya lah mahal...0.50 sen,sabar je la,tapi yang menariknya,mahirah tumpahkan air saya masa tengah menjamu selera,tapi...diganti oleh tuan kedai tanpa bayaran yang lain...kalau dia yang tumpahkan tak pe la,memang patut digant pun...tapi ni kesilapan daripada pelanggan...sampai adik saya pun kata"macam ni aku pun nak tumpah kan air ar"kagum sungguh dengan orang kelantan ni.

Hari Ahad 5/7/09
ketika menyulusuri kawasan Manik Urai

Suasana Pilihan Raya kecil Manik Urai

singgah sebentar makan durian di Kuala Lipis

Kami bertolak pulang dalam Jam 8pagi,melalui Gua Musang,,masa pergi hari tu lalu Terengganu,jauh.ni sebab nak hantar adik terus balik ke UKM kenalah lalu Gua Musang,terus ke Kuala Lumpur.Dalam perjalanan,kami melalui kawasan Manik Urai...tapi peliknya dah penuh dengan bendera...dah macam hari berkempen...pada hal 6hb baru penamaan calon...apa-apa pun dapatlah merasai sedikit suasana di manik Urai.Lepas tu,adik dari hari tu,nak makan durian,dah dapat dah sebenarnya makan kat Melaka dan kelantan,tapi dia kata tak sedap,mak kata kat Kuala Lipis yang sedap.jadi berhentilah untuk sampaikan hajatnya...lagipun mak dah janji.kami tiba di UKM dekat jam 6pm dan di Melaka jam 10pm.





mujahidahputeri:alhamdulillah,dapat jumpa si keletah mujahid dan si tomeii mahirah.dah pandai merangkak dan bercakap sikit-sikit dah irah.umminya,mak wan cukup pandai tawar menawar harga...pandai sungguh,boleh turun banyak harga...hehe ajaq imah sikit...pak wan,suami mak wan kebetulan tiada di rumah,ke Singapura ada urusan di sana...ingat nak ajak adik beradik seperjuangan yang di Kelantan bjalan-jalan,tapi sebab keluarga ada agenda sendiri,tak dapatlah...kita jumpa di kampus je la ek(*_*)


Free Signature Generator

Related Posts by Categories



7 comments:

  1. comelnye adk awk.kem slm ngn die ye

    ReplyDelete
  2. yan ajak mak g rantau pjg nak beli kasut getah, tp, mak kata x smpat.huhu sedih betul. sebab ritu yan plan nk g manek urai. tetibe rini demam.huhu~ meme xleh g manek ura. lgpon, x brteman.huhu. sedih. tp, at least, dmam2 pon, yan smpat tolong atuk brkebun.hehe~ k.imah dok qlate x oyap pon!huhu~

    ReplyDelete
  3. to adikku hajar...maaf psl ape ek:-/ n to saya...hehe ye adikku...puji diri sndiri:p to adik yan...ala sowi la...sbb akk rs mcm besut tu jauh ja dr kb...akk ade gak bg tau yg lain...k.jie,k.na,k.ilah..sowi tau:(

    ReplyDelete
  4. hehe...rindu kat ucu jgk...rindu kat angah:x mai la dtg rumh angh kat serkam...

    ReplyDelete
  5. rindu...bebek...

    ReplyDelete