" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

02 October 2008

RAYA...RAYA...RAYA...


hj.md said&hjh.maimunah's house

selamat hari raya sume...maaf zahir & batin...minta ampun byk2 dr hujung rambut hingga hujung kaki andai terkata,terumpat & ter-ter yg lain la:-)hmm...bosan la raya tahun ni...xbest sgt2.

ape yg di dok berbincang tu

beraya di rumah pcik di bachang

mcm biasa stp tahun rumah ni akan sibuk bila raya pertama.memmang x menang tangan.sbb pagi2 lepas slt subuh rmi da mai...maklum la rumah orang popular...hehe...atuk & nek ^_^pas solat raya lak,akan ada marhaban dari org2 surau...stp tahun gi2...saya mmg tak pakai baju raya pg2 raya stp thn...sibuk kat dapur.mcik saya yg doktor sampai buat lauk tuk pagi raya sampai pagi n xlalu nak tido pun...ye la...memikirkn tuk pg raya.tahun lepas mcik saya yg kelantan,maklum la atuk saya kalau ada xkene...habislah...hehe.tapi kali ni saya n mcik yg xkhwn lagi rileks sikit...sbb ada 2 bibik mcik2 ade memban2...2x indon.mcik yg doktor dgn mcik yg pensyarah nye...byk sgt diorang memban2...terima kasih,syukran,arigto',kamsahamida,syukria...n mcm2 lg la buat bibik mak kin & bibik mak kak;-)hehe...

pakcik & mcik dok salai ikan

minta maaf ye k.wani...sob...sob...sob

tahun ni raya xbest...sbb mcik yg kat kelantan xde...heeh sbnrye buah hatiku mujahid xade...ari 2 die kol...ajk raya kat kelate..."k.imah jom g kelate,ghayo ngan aid"hehe...xleh la aid...xcukup kaki tangan la kat uma nek...:( rindunye kat aid...xlama lagi aid akn dpt adik baru,bln 10 ni gak.

di port dickson...keluarga bahagia;-)

yeah...wa juara...

lambatnye makanan ni sampai...

sape yg jd kucing ni....

tangkap jgn xtangkap

main pasir lak bdk2 ni


lawan jgn xlawan

tahun lepas cuti raya lama ckit...kami nye family selalu berkonvoi bila beraya...best..thn ni mcm xde je.sbb sume cuti skjp skjp.ni raya ke 2 da xbest.thn lepas gak kitarang g kat port dickson bermalm di sana 2hr 1 mlm sbb mcik yg doktor tu(mak kin)ble dpt half price...ade share kot kat villa 2..kitarang pegi masa 2 musim raya tu...hehe.fesyen raya zaman skrg...then kdg2 beraya dgn kwn2 g uma cikgu2,kwn2 terdekat...tp mcm xde gak thn ni...makin lama makin xterasa kemeriahannnya.ape2 pun bersyukur sbb dpt sambut lg and dpt bersama family tsayang.
sebahagian sepupu2ku yg riuh...hehe


along...along...nak dukung

bukan diriku rupenye yg mengeluh,tp sepupu2 ku yg lain pun sama.ape2 pun ukhwah antara kami ttp terjalin;-)saye ni cucu yg paling sulung,sume cucu nek & atuk ada 24 org tmasuk sorang cucu angkat.ni family sebelah mak.saya xrapat sebelah abah sbb kedua2 atuk & nek sebelah abah da tiada.lg pun,saya ni da lama tggl dgn nek & atuk dr drjh 1 lg...sampai mcik2 n pcik2 yg lain pun kdg2 pggl saya adik,pd hal saya anak buah diorg...hehe,pggl nak la kan..yg lagi kelakarnye budak2 ni ade ingt saya ni anak nek,ada yg ingt saya anak angkat...hmm sabar je la...budk2.. mcm2 assumption diorg.pernah 1 kali tu,sepupu saya nama di najwa pggl wa...mak ckp la saya anak die...pas2 die ckp..."eh ye ke anak mak ain,k.imah cantik...hehe ye ke aku cantik...bese je...tp 2 budk2 yg ckp...bdk2 xtipu...perasan la plak...smbg balik dialog wa 2...mak ain xcantik pun..."hai bdk2 mcm2 je...layan kan je la.bila da sepupu kecik2 ni,nak xnak kene jgk la kdg2 bperangai mcm bdk2...^_^
siannye suhail...kene buli;-)

aid...nak duit raye x ?atuk nak bg ni...

kat rumah ni kitarang ada persatuan...persatuan along2 bersatu...sbb kami ada organisasi kami sendiri...pengerusi die firdaus md fauzi,even saya yg paling tua tp die yg along lelaki yg paling tua...die lah ketua.arrijalu qawwamu na alannisa'saye timb,then setiausaha nur hazwani mohd nor and treasurer siti nawwar syakirah zulkifli.pas2 ada persatuan angah2 bercerai...haha sbb pe namanye gi2 sbb xde organisasi 1,then diorg mmg xbersatu pun...sorang ke timur,sorg ke barat...hai adikku...gerakkanlah persatuanmu...hehe.pas2 persatuan uda2 muda...persatuan ni x aktif sbb 1 diorg muda2 lg kot...err ye kerr...muda la gak...pasni xtau la kalau mncl persatuan lain...saje je tuk meriah2 family....dari si2 ukhuwah tjaln...honestly dulu saya xsuka bila family balik ramai2...tp tidak lagi sekarang...sayang family saya...semoga keluarga kami sentiasa dalam rahmat & kasih sayangnya...ameen.

keluargaku syurgaku

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment