" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

26 September 2008

IFTOR RAMADHAN TERAKHIR BATCH

sob...sob...sob...sedihnye.ramadhan hampir tiba ke penghujungnye.ape2 pun pencarian mlm lailatul qadr perlu diteruskan:-)setiap hari khamis batch saya mesti buat iftor.yg lainnye arini,iftor batch yg terakhir tuk ramadhan 1429H.Ya Allah,adakah bakal kami menemui ramadhan sekali lagi...patutnye nak start iftor kol 5.30pm,tp sebab ada gempur bazaar oleh maaruf club tuk sebar risalah,jd wak2 dianjakkan.tp itu pun xpasti kd ke x gempur td,sbb hujan petang td lebat bangat...jadi iftor kami start kol 6.30pm.mmg selalu start gi2 nye.selalunye,sape sampai lmbt mesti kene bg tazkirah.tp da lama xwat gi2 semenjak ramadhan ni.maklum la ramai volunteer...betul ke ejaan ni...erm xpe la...




sampai2 je rais batch kami,cik fitri kita...hehe chef kek batik(chef thatai)xsbr2 nak tau hasil keputusan syura pihak muslimat untuk jwtn raisah batch kami,bg mengantikan arwah k.hajar.orgnye ialah nisa':-)dan jg tuk UBM...sape diorg rahsia...hehe.xsempat fitri nak ckp banyak,maklum la fitri ni kuat ckp ckit,klu da ckp xleh bhenti...jgn marah fitri:-)tp mantop die punye pcakapn...tibe2 azan pun berkumandang...ape lagi,bbuka la kan...mcm biasa mkn dalam talam.best.tak tahu la hati ni seronok sgt & mmg da rindu sgt nak jumpe diorg ni sume.maklum lah even 1 universiti & 1 perjuangan,masa bersama tu tbatas dan kalau jumpa pun masa buat keje,mana ada masa nak bbual.kali ni mmg rasa seronok sgt...sayang korang sume...moga kita sume thabat di jalanNYA,dan ukhuwah kita berkekalan selamanya:-)

pas makan kami solat berjemaaah sekali diimamkan oleh baim(ibrahim)imam kuat di taman melewar ni...jgn main2...mantop bacaan n hafalannya...ex-dq:-).pastu sambung ckit perbincangan.kami merancang ingin ke rumah pn.nurul & tn.imran nak lawat anak buah kami...iffah:-)pas2 da alang2 ziarah tu nak buatlah rehlah sekali kat pahang...wah bestnye...seronok3x:-)insyaAllah.pastu kami berbincang juga untuk pergi ke pondok.ari 2mmg da bncg da ckit...pas2 fitri kata da diputuskan peringkat atasan jadi...akan disponsor sepenuhnye oleh "org atas"...untuk tarbiyah ruhiyyah kami di kelantan,hmm xingat pulak nama tmpt tu...kami akan berada di sana selama 2 mggu sempena cuti sem nanti.insyaAllah bulan 11 nanti...insyaAllah.

pas dok bincang2 fitri pun ckp kita solat tarawikh kat tempat kami iftor je la.kami muslimat ok je...kami ada ramai huffaz...yg jd imam fathi & aiman.baim n zaahin da g tmn melewar.yg lain xpasti g mana pulak.masjid kot...tggl la fitri,fathi & aiman tak kisah:-)pas4 rakaat pertama,kami stop sat,then fathi bagi tazkirah,dia ulas ckit ttg tazkirah masa kami berada di taman melewar hari tu...yg mana tazkirah tu bbunyi..."kita kenelah meneruskan sunnah perjuangan nabi iaitu amar makruf nahi mungkar,imma saadah waimma syahadah(sama ada menang/sama ada syahid)"4 rakaat seterusnye aiman lak jd imam...

yang best kali ni gak,sya & wa pun mai gak dr matrik pj...saja bbuka sekali dgn kami.ukhuwah2...begi2 indah dan manis bila ukhuwah dibina atas jln dakwah...masyaAllah.da mcm 1 family.ada kakak,abang,adik2,bonda,ayahda...mcm2 la...silap2 atuk & nek pun ada...hehe.seronok3x.tp dlm batch saya ni,saya la paling b'umur...kakak kpd adik2.ganti arwah k.hajar.kalau x mesti jd adik gak:-(pas2 kitarang kemas2 dan nak hantar ada sahbt2 yg nak balik da mlm ni,yg ke kedahnye,kelantan & terengganu...punya la byk bas nak balik ke kelantan.betapa ramainye umat neg serambi mekah ini.sok ada lagi...hmm...yg balik malm ni jie,athirah,yani,ruz,wani law & sahbt2 dr batch lain...pas2 bergegas2 la kami yg mash di uia ni ke suatu tmpt tuk meneruskan 1 misi...ape die...rahsia^ _ ^


"sahabat adalah hadiah dari Allah yg tak dapat dijual beli,sahabat juga lbh berharga dr segunung emas bahkan lbh dari itu,bila bbicara dgn Allah tentang hadiah,katakanlah-terima kasih Allah-sekiranya kau berikan kpdaku mutiara,berlian & delima,ia masih kecil dari kasih seorang sahabat,hargailah ketika ada sebelum hilang selama-lamanya"

Related Posts by Categories



1 comment:

  1. kenangan terindah...insyaAllah kite akan bertemu ramadhan seterusnya bersame2...

    ReplyDelete