05 April 2010

BICARA SI KALAM ITU...


kalam itu aku punya
dia juga punya
mereka juga punya
hakikatnya KALAM itu
si BICARA DIA

destinasi itu tempat yang sama
aku di situ
dia juga di situ
bumi barakah itu tersergam indah di kubu bharu
menjejaki NIKMAT berkasih dengan si kalam itu
bumi barakah tempat itu
biarpun .
ahh..aku kira..jauh,pedalaman
pekannya umpama si pekan koboi

lantas
masjid itu
aku rindu...
indah masjid di penuhi si mujahid mujahidah
setiap 5 waktu.berkumandang azan syahdu

laluan di muka pintu tempat itu
kedengaran sayu bacaan si kalam itu
saat ketika berkerumun KAMI di disitu

mujahadahnya bukan main kepalang
bila saat imtihan menjelang
tahriri dan syafawi di pohon janganlah "hilang"
di dalam kotak minda si pengulang

namun..aku diam seketika
bila ku lihat kini di hati aku
jua di jiwa
semkin lupus dan semakin pudar
si kalam itu
ahhhhhhhhhh

ekspresi kalut..kusut..serabut

ku pinta dariNYA

Tuhan..
bantulah kami..
benar..kami yang pinta
jiwa ini yang meronta
kami ingin mnjadi ahliMU
ingin kekal si kalam itu bersarang di qalb ini

Yang Maha Tahu
Kami mohon sirna keimanan seketika kami
di destinasi itu
kian CERAH di penuhi lubuk hati ini
tetapkan ia dengan kerinduan si kekasih hati
si kalam itu

Jauhkan kami dari punya keadaan si qalbi mati
Lindungi kami dari punya keadaan jiwa si laknat shaitani

jerangakap si syaitani
sungguh hebat
kadang kala kami hilang pertimbangan
hati yng dulu thabat
kini di serang si ZULUMAT PEKAT

.
pinta kami...
si kalam itu
sebagai perisai kami..

Ohh tuhan ya rabbul izzati

kembalikan HATI kami
kepada TARBIYAH dn TASFIYAH
di destinasi itu
detik masa kami
merasa kehangatan CINTA dengan si kalam itu


::kami bersaksi TUHAN demi KASIH dn CINTA kami padaMU si kalam itu kami pelihara :: amiin


Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...