" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

24 October 2012

MIMPI ITU...

Minggu lepas dapat sebuah mesej daripada seorang adik saya , Wan Maizatul Akmal Hashim atau lebih mesra dipanggil Nur.

 "Kak,pagi tadi Nur mimpi kita pi Mekah sama-sama,kita lari-lari nak ambik gambar kat tingkat atas yang betul-betul nampak masjid,subhanaAllah,doa-doa ya,sangat-sangat merindui lambaian haji :'( "

Allah...!saat dapat mesej tu,meremang 1 anggota,lalu menitiskan airmata.Sejenak terfikir,saya dengan adik saya ni bukanlah selalu bersama,jarang sangat nak dapat jumpa,tapi ni buat kali ke-2 saya masuk dalam mimpinya,mimpi yang syahdu je pulak tu...

Senang je diri ni,kalau ada je yang menyatakan ada yang mimpi diri ni,tak tahu kenapa hati terus kata...saat ajalku makin tiba...itulah setiap kali yang terpacul keluar dari ruang hati.Tak tahu kenapa nak kaitkan dengan MATI .Tetiba teringat pernah mimpi arwah seorang kakak,saat tu dah pun dia selamat disemadikan di 'sana',mimpi dia senyum seolah-olah bahagia dan berpakaian bersih dan saya dalam dakapannya...bangun sahaja,kenapa aku yang mimpi,tanya-tanya yang rapat dengan dia tak ada pulak...mungkin the next orang aku agaknya yang bakal menyusul...

Beberapa hari ni,naik kereta pasang IKIM mesti terdengar lagu ni....Semoga kami diberi kesempatan,ruang dan peluang dariNYA untuk menjadi tetamuNYA 1 hari nanti!Hadir penuh dosa,hina dan papa,moga pulang dengan ada 'bekalan suci' ke sana ..Semoga diri ini sempat bertapak ke sana,sebelum diambil pulang ke pangkuanNYA selamanya.Ameen!

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment