13 August 2009

MENGIMBAU MEMORI

Hari Sabtu yang lepas,8 Ogos 2009 bersamaan17 Sya'aban 1430H,saya,angah saya nisa'(adik beradik seusrah)dan adik saya jie ke Darul Quran.Buat apa?hehe saya menemani angah saya ke konvo adiknya di Darul Quran,iaitu Farah Aqilah graduan persijilan Darul Quran UIA,tahun berapa saya tak pasti pulakfikir.Kalau saya dulu,generasi 2005-2006,dia mungkin 2007-2008 rasanyarinduyang adik saya Jie pulak ingin ketemu sahabat-sahabatnya yang dah lama tak jumpa(ex-mahaddian lilbanat).Kami bertolak lebih kurang 11pagi,sebab angah dan jie ada kelas sebelum tu.Kami tiba lebih kurang 2petang.Tempat pertama yang kami tuju ialah...cuba tekasenyumkenyitdah tentulah masjid DQ yang tenang lagi damaisenyum

masjid DQ yang tenang

Setelah solat,angah mendapatkan adiknya dan keluarganya(ummi,buyah dan adik beradiknya yang lain)saya ikut je,sebab saudara saya jugak,biasa dahsenyumkeluargaku keluargamu jua...hehe.Lepas tu,kami menjamu selera di gerai-gerai yang di buka sempena konvokesyen ke 18 kot...huu tak pasti lagi...sedihbanyak juga "booth" yang dibuka yang menjual pelbagai jenis barangan.Ingat nak belikan adik saya(Omar) jubah,tapi semua tak padan dengan saiz dia...sebab apa?sebab saiz dia "special"...besar dan tinggi,selalu nak belikan dia,kene tempah je.Ia sebagai balasan,sebab dia dah banyak hadiahkan saya jubah dan bajusenyumterima kasih ye adikku sayanglovenanti nak belanja imah lagi kan...sengihnampakgigi

Isi borang Alumnai DQ

Lepas asar,saya dan angah duduk-duduk depan dewan utama,berborak-borak dengan keluarga angah,jie pulak entah hilang ke mana pergi berjumpa sahabat-sahabatnya.kawan-kawan angah pun ramai juga yang masuk DQ,jadi angah pun tak ketinggalan berborak dengan sahabat-sahabatnya.Alhamdulillah di majlis konvo ni saya dapat jumpa dengan adik beradik seusrah saya masa di DQ,iaitu along saya Syafa...dan beberapa adik-adik dan sahabat-sahabat seperjuangan yang lain.dan yang paling syoknya,saya sempat mengenakan kembali pakaian konvo persijilan(pinjam orang konvo ;) )ia mengimbau kenangan saya kembali ketika mana berkonvo satu masa dahulusenyum

Dok imbau kenangan masa "grade" 1 masa dahulu

Angah bersama sahabat sekolahnya ex-imtiaz

Setelah kepulangan keluarga angah,kami menuju ke asrama banat,rumahku satu masa dahulusenyumketika zaman saya dan sahabat persijilan dulu,kami sempat merasa asrama baru,best...hehe.Dan kami juga merasa asrama yang lama,yang dahulunya banin yang menginap di situ,tapi disebabkan jumlah lelaki di DQ ni lebih ramai berbanding perempuan(berbeza di luar...perempuan majoriti)kenyitterpaksalah kami mengalah...hehe yelah tu.Tak mengapalah,asalkan hidup bahagia sudahlah.

Bergambar bersama ummi angah & Farah

Pada malamnya pula,kami pergi makan lagi...asyik makan je...dah lapar,makanlah kan.Selepas itu,saya dan jie,ronda-ronda ke gerai-gerai yang ada,sementara angah dan adiknya Farah dah masuk ke dewan untuk tengok konsert...Antara gerai-gerainya,ada gerai makanan,gerai baju,gerai buku,gerai cenderahati.Akhir sekali,kami singgah di gerai Sabah(sabah bah...ehe)ada makanan Sabah dan perhiasan daripada Sabah.Saya dah tertarik dengan gelang mutiara daripada Sabah(memang suka buat koleksi...pakainya tidak),belilah satu dan beli juga sedikit kek coklat untuk alas perut semasa menonton konsert nanti.

Konsert Far-East & Saff-One

Kami pulang setelah jam 11.30malam,tumpang adik seorang ni,Fathi dan Ibrahim,sebenarnya mereka nak menaiki motor je,tapi kami terpaksa meminta tolong mereka membawa kereta juga kerana kalau nak balik daripada DQ dengan kenderaan awam,takut tak sempat jejak ke UIA.Alhamdulillah adik-adik tu sudi membantu kami.MasyaAllah gara-gara nak sampai UIA sebelum jam 12pagi,Fathi memandu,yang bagi saya membahayakan...saya nasihat dia pandu hati-hati,katanya takut tak sempat....hmm sabar je lah...apa-apa pun kami selamat sampai lebih kurang jam 12.15pagi...Syukran ilaikuma(*_*)

mujahidah:Bila imbau kembali,dulu di darul quran sentiasa ulang quran...tapi bila dah bukan suasananya...hu...tak tentu pula mengulangnya(teruknya diri ni :( ) Ya Allah bantulah aku dalam mengulang,mengingati,menghayati,menjaga dan mengamalkan kalamMU ya Allah!

Free Signature Generator

2 comments:

  1. kakak2 fesi.. ap kabar j la kan. kelihtn jaya gemilang. =)

    slm ramadhan~

    ReplyDelete
  2. trimbau jgk msa jmpa kakak2 ni.. =)

    salam ramadhan..

    ReplyDelete

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...