" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

09 June 2008

"AMARAN ALLAH BUAT DIRIKU YANG LEKA"









"syukran lillah atas nikmat iman,islam & memperjuangkan islam insyaAllah.semenjak 1,2 hari ini diri ini Allah turunkan rasa resah,gelisah,tension,sedih,menangis,marah,benci.macam2 ada la senang cerite.diri ku tidk ble dok tenang & berpikir sbntr...ape yg aku dok buat smpi lagu ni persaannye???lame2 dok pk,rasenye ade 1 bende yg mbuatkan aku rasa itulah jwpnnye.tp ape die,cek xdapt nak bg tau kat sinilah. kalo dikaitkan dgn ciri mukmin yg bjaya dlm post diri ini yg leps,mg xlayk tgolong dlm golongan mukmin yg berjaya,sbb ade bbrp ciri yg xade:(erm...muhasabah2...cuti smpi 3buln manalah xmcm2 godaan & dugaan.ujian pasti ade bg seorg yg bgelar muslim.ye tak...diriku ni byk leka,buang masa n mcm2 lg la mase cuti ni.rase xsabr nak masuk kampus,nak sibukkan diri dgn study,dgn gerak keje islam,jumpe shbt2 seperjuangan.cerita psl shbt2 ni,sayu la plak,mmg da nangis pun.sedihnye...diorg kebanyakkan akan ke kampus UIA kuantan yg sdiktnye di UIA gombak tmasuk diri ini.kebanyakkan adik2,mmg rapt dgn diorg da mcm sekeluarga da.maklumlah xrami adik...sorg je.
ape2 pun i2 antara sebb diri ini sedih sjk akhir2 ini.main nye...rahsia.ape2 pun aku amat bersyukur setiap kali aku leka Allah akn memberi amarannye kepada diriku yg selalu lupe & leka.subhanallah,terima kasih Ya Allah masih sudi memberi pentunjukMU kepadaku yg lemah,hina lg dina"

"YA ALLAH KU AMAT MEMOHON PETUNJUKMU,BAWALAH DAKU KE JALAN REDHAMU,JANGANLAH KAU HIJABKU DENGAN PETUNJUK YANG SALAH DISEBABKAN KELALAIANKU"

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment