" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

11 September 2014

Hari ni punye cerita...

Assalammualaikum ^^

Lamanya tak membebel kat sini :D Semoga semua umat Islam kembali kepada Islam yang sebenar dan orang bukan Islam diberi hidayah untuk memeluk Islam yang sebenar.

Hari ni saje nak cerita-cerita je :)

Pulang daripada bengkel di UTMKL siang tadi,berhenti solat di R&R Seremban,sesudah solat,ada seorang anak 3-4 tahun mencari ibunya dalam surau tersebut...dicari-cari tak jumpa...muka macam dah cemas,sahabat-sahabat pensyarah yang lain pun berbual-bual dengan dia,sebab kesian juga tengok dia cari tak jumpa,dan risau juga,sebabnya sekarang ni macam-macam kes hilang budak...akhirnya die keluar,rupenye mak nya telah pun ada di luar,alhamdulillah :)

Cuma masa keadaan tersebut,saya hanya melihat dari jauh,dan saya terfikir...fitrahnya seorang budak yang masih tidak tahu banyak perkara itu tadi,bersungguh-sungguh mencari si ibu,memerlukan ibunya,tapi fitrah itu boleh jadi tidak kekal apabila tiba waktu dewasa...Semoga kau terus mencari dan merasakan ibumu tetap kepentingan bagimu di saat dewasamu kelak nanti nak,semoga dirimu nak tidak tergolong dalam golongan yang membuang mak ayahnya sendiri nak... :'(

mujahidah : Terlalu banyak kes,anak membuang mak ayahnye apabila tiba dewasanya mereka,bila dah berkerjaya,berkeluarga sendiri dan sebagainya..."Ya Allah jadikan  kami anak soleh solehah penyejuk hati ibu ayah kami..."

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment