" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

14 June 2012

SARAT,KENA SOLAT JUGA...

Ada 1 hari tu terfikir,kenapa perempuan yang mengandung tetap wajib solat...kadang-kadang bila tengok insan-insan yang dah 'terbeban' dengan kandungan,'terasa macam waduh sakitnya,larat ke...'tapi ilham dari Allah,lalu bermonolog sendiri"nak didik anak kan,kena dari awal,sebelum dia lahir ke dunia lagi,nak melahirkan anak kan azabnya... DIA je tahu,mestilah nak bergantung dengan Allah,kalau tak solat?mana pergantungan kepadaNYA?kalau tak solat,bagaimana nak melahirkan generasi yang akrab dengan Allah,yang takut akan Allah,yang buat apa yang disuruh,tinggal yang dilarang...!"

Allahua'lam,sekadar perkongsian monolog itu...


mujahidah : 'cuti' yang maksimum 15 hari sebulan pun tak tentu arah dengan tak solat,inikan pula 9 bulan...Allahuakbar!solat tiada alasan lagi manusia untuk meninggalkannya...!

Related Posts by Categories



No comments:

Post a Comment