20 July 2011

BUAH BERDURI

Sekitar kebun atuk

Alhamdulillah,musim durian kali ni terlalu puas makan durian,apatah lagi daripada kebun daripada keluarga sendiri,kebun atuk.Sungguh tak sangka,banyak sungguh durian gugur tahun ni,isinya memang sedap dan amat sedap,tak tahu nak cakap macam mana,kena rasa baru tau :) Walaupun bentuknya kecil,tapi sampai 10 ulas pun sampai isinya.Alhamdulillah.
ada durian kebun atuk dan ada orang bagi,tersesat lak cempedak tu.

Sebenarnya saya dah lama 'mengidam' nak makan durian.Di UIA,tempat shopping biasa di Giant Batu Caves,selalu sangat nampak durian dan berhasrat nak beli(ni sape sokmo shopping dengan saya tahu la ;) ),tapi selalu saya batalkan je niat saya,sebab merasakan durian di luar ni kadang-kadang bukan sedap sangat,harga je mahal.lagipun kadang-kadang duit pun tak banyak maklim la student lagi.Kerap kali saya batalkan niat saya dan seingat saya memang tak beli pun walupun terasa nak makan sangat(teman-teman shopping saya,iyeke pernyataan ini?).Akhirnya,bila musim durian kali ni,ditambah lagi waktu begini cuti dan memang berada di rumah,Allahurabbi!terlebih daripada yang saya mahukan.Boleh katakan tiap-tiap hari pergi kebun untuk jenguk durian,bergilir-gilir dengan adik.Tiap-tiap hari makan durian.Sampai muka pun dah macam durian.Opppsss

Jadi,moral of story nya.Jika kita sabar dengan sesuatu perkara,Allah akan beri lebih daripada itu bahkan terlalu lebih yang kita tak sangka-sangka :) Syukran lillah!

mujahidah : Musim durian ni,kena hati-hati juga.Makan-makan jugak,kesihatan kena jaga.Cakap untuk diri sendiri juga ni,batuk masih tak baik-baik lagi,dah pulih batuk,batuk balik,berulang-ulang pulak.Pulihkan daku,adikku,mak cikku dan atukku.Keluarga kami kalau batuk,ramai-ramai batuk dan memang lambat baik :) tambah-tambah lagi musim durian dan rambutan ni.Jadi anda juga berhati-hati juga.

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...