29 October 2009

JOM LAZIMINYA...

Sebenarnya baru berhajat untuk uzlahkan diri daripada update blog,sebab sekarang dalam fatrah final exam(paper 1 saya 5hb November,doakan ye) tapi saya nak juga kongsi sesuatu kali ni,(*_*)apa yang nak sangat saya kongsikan.doa Rasulullah S.A.W,hasil pembelajaran saya ketika kelas hadis hari semalam,Rabu,kelas terakhir...:(,pesanan ustaz Abu Laith supaya kami hafal doa ni,bukan untuk exam,tapi melaziminya sebagai doa pegangan dan harian,khasnya buat perempuan(ustaz tak bagi tahu pula sebabnya)

Hadis sunan ibn majah,juz 2,mukasurat 1259,nombor 3830,Kitab Doa',Bab Doa' Rasulullah S.A.W

Hadisnya panjang,saya sertakan doa dalam hadis ni sahaja ye,doa' ini nabi baca ketika dalam 1 majlis,doanya berbunyi begini...
رَبِّ أَعِنِّي وَلاَ تُعِنْ عَلَيَّ,وَانْصُرْنِي وَلاَ تَنْصُرْ عَلَيَّ,وَامْكُرْلِي وَلاَ تَمْكُرْ عَلَيَّ,وَاهْدِنِي وَيَسِّرِ الْهُدَى لِي,وَانْصُرْنِي عَلَيَ مَنْ بَغَى عَلَيَ,رَبِّ اجْعَلنِيْ لَكَ شَكَّارًا,لَكَ ذَكَّارًا,لَكَ رَهَّابًا,لَكَ مُطِيْعًا,إِلَيْكَ مُخْبَتًا,إِلَيْكَ أَوَّاهًا مُنِيْبًا,رَبِّ تَقَبَّلْ تًوْبَتِي وَاغْسِلْ حَوْبَتِي,وَأًجِبْ دَعْوَتي,وَاهْدِي
قَلْبِي,وَسَدِّدْ لِسَانِي,وَثَبِّتْ حُجَّتِي,وَاسْلٌل سَخِيْمَةَ قَلْبِي

"Ya Tuhan,bantulah aku dan janganlah ENGKAU bantu sesiapa yang ingin berbuat jahat padaku,dan menangkanlah aku dan jangalah ENGKAU menangkan sesiapa yang mahu membuat jahat padaku,dan rancanglah untukku dan janganlah ENGKAU rancang buat mereka yang mahu merancang jahat terhadapku,dan tunjukki daku,permudahkan dalam memberi petunjuk kepadaku,dan bantulah aku dalam menghadapi mereka yang mahu menzalimiku,Ya Tuhan jadikan aku,orang yang bersyukur kepadaMU,mengingatiMU,takut padaMU,mentaatiMU,khusyu; padaMU,kepadaMU ku merayu lagi berharap...Ya Tuhan terimalah taubatku,sucikanlah dosaku,perkenankan permintaanku,tunjukilah hatiku,lancarkanlah lidahku,dan bernaskanlah dan tetapkanlah hujjahku dan hilangkan kedengkian dalam hatiku"
Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...