23 July 2013

Cinta dalam maksiat?



* Apabila Allah mencintaimu,maka DIA akan mentapkanmu kematianmu dalam Islam.

* Jadikanlah hatimu gembira tatkala engkau menyembah Allah .

* Bagaimana engkau tahu bahwa engkau tetap di atas Islam?
ialah apabila engkau merasa gembira tatkala engkau mentaati Allah .

*Janganlah dilakukan sesuatu ibadat itu semata-mata untuk menyelesaikannya,tapi lakukanlah sesuatu ketaatan untuk mendekatkan diri kepada Allah.

*Mati dalam Islam jauh lebih baik daripada mati dalam kekufuran.

*Doa para solehin : "Ya Allah aku mencintaiMU walaupun aku bermaksiat kepadaMU"

*Sahabah,Amru ibnu Al-Ash : "Ya Allah,aku bukanlah seorang yang lepas daripada dosa,maka aku memohon pengampunan,dan bukanlah orang yang kuat dalam beribadah,maka aku memohon pertolongan,dan tiada pertolongan dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah"



No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...