25 July 2012

YANG PERLU,BUKAN YANG DIHARAPKAN

Saya minta 'setangkai bungai segar' daripada Allah.DIA beri saya 'kaktus berduri'.
Saya minta minta 'rama-rama',diberiNYA pula 'ulat berbulu'.
Saya sedih dan kecewa.Namun kemudian...
'kaktus berbunga'dengan indah sekali & 'ulat' itu pun menjadi 'kupu-kupu' yang cantik.Itulah cara Allah:) indah pada masa yang ditetapkanNYA.
Tuhan tidak memberi apa kita harapkan,tapi DIA beri apa yang kita perlukan.

[Perkongsian mesej daripada seorang sahabat yang sedang menguatkan dirinya sendiri,tahniah dan syabas!semoga terus kuat sahabat!]

Lalu saya teringat bait ayat,antara ayat yang suka saya peringatkan buat diri,lalu saya hadiahkan untuknya...

."Dan sesungguhnya DIA lah yang menyebabkan seseorang itu gembira tertawa,berdukacita menangis".


."Dan bahawa sesungguhnya DIAlah yang memberikan (sesiapa yang dikehendakiNYA) apa yang diperlukannya & memberikannya tambahan yang boleh disimpan.

."Maka yang mana 1 nikmat Tuhanmu yang tidak terhingga itu,engkau ragukan!"

[Suran An-Najm]

Kini saya hadiahkan buat semua,mudah-mudahan ada manfaat bersama.

~SubahanaAllah,Alhamdulillah,Allahuakbar!~

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...