30 October 2008

MASJID,LIBRARY,JIE&SAYA

wah da dekat seminggu gak tak update blog...sekarang ni di uia sedang fatrah exam...ada yang da start dari 22/10 lagi.saya sendiri ada gak exam 22/10 exam tahfiz.exam syafawi ada 5 soalan,bagi diriku starting xberapa baik,soaln seterusnya baru ok,dan xpuas hati dengan diri sendiri sebenarnya,tapi last2 exam ustaz kata,ahsanti dan senyum,saya kira lega la tengok ustaz gitu,sebab ustaz ni kalau dia tak puas hati,dia cakap...alhamdulillah,1 exam da lepas.tp muhasabahnya masih diriku lemah dan leka dlm mjaga quran,ya Allah bantulah hambamu ini menjaga qalamMU,mengulanginya dan mempraktikkanya.ameen.

pastu exam akademik lak,28/10 baru-baru ni.2 paper pulak tu,pagi dan petang,management subjek under econs depatment & petangnya discrete math.macam mana ek?boleh jawab ke?ustaz saya pesan,boleh jawab ke,tak boleh jawab ke cakap je alhamdulillah:-)so,that the answer...alhamdulillah.

tapi bagi saya,saya amat suka dengan diri saya kali ni,lebih berdisiplin,lebih tenang,senang cakap menyayangi diri ni lah,rasa puas dengan diri ni.bukan sebelum ni tak sayang diri,cuma kadang-kadang terasa macam hidup dalam keserabutan...hehe.mungkin sebab masa tu banyak dengan assigment,projek dan mcm2 la,tu yang rasa macam serabut je. mohonlah kekuatan darinya...buat date lah dengan Allah setiap hari,insyaAllah,kita akan jadi kuat di sisi manusia biarpun kita lemah di sisiNYA,sbb fitrah kita hamba kepadaNYA pasti merasa lemah,hina lagi dina bila berdating denganNYA.YA ALLAH BERIKU DAN SAHABAT2KU KEKUATAN & PETUNJUK YANG BENAR...JANGANLAH KAU TUNJUKI KAMI PETUNJUK YANG SALAH ATAS SEBAB KELALAIAN DAN DOSA2 KAMI...AMEEN

pasangan seia sekata;-)

sejak bila rasa diri berdisiplin 2?semenjak nak exam.hehe.bermula la satu hari,adik saya sorang ni,saya panggil dia jie,mengadu dengan saya die tak puas hati dan risau dengan carry mark dia,pastu petang tu dia mai bilik saya dengan muka sedih,ada masalh rupanya,pastu saya pun cakap la akk pun xleh nak study kat bilik sorang2 sekarang,fikiran ke tempat lain.jadi saya cadang pasni kita studi kat library,serta merta dia jawab jom.masa tu dah nak dekat pukul 3pm,kalau ikut saya,saya ingat nak start malam nanti,da tengok dia semangat,saya ikut je.kami
bersepakat pasni kehidupan kami hanya di library dan masjid;-)dan kadang-kadang kami riadah sama-sama dengan shbt2 yang lain.ya Allah indahnya ukhuwah.saya yang serabut pun makin tenang dan bahagia tengok gelagat lucu diorang ,yang mana diorang ni adik2,saya lbh suka gelar diorang adik2 saya.sayang korang (^ _ ^)

pendek kata,kehidupanku sejak akhir2 ni di masjid,di library dan tambahan asik berkepit dengan jie je:-)jie saya,saya jie...hehe.sahbat sejati,hehe.dia ada mslh,saya dgr,saya ada mslh dia dgr.kami juga saling menguat...sebab kami diuji dengan hal yg lbh kurang sama...apa dia?rahsia;-)yang bestnye kitarang memang xdok dah bilik,bila nak mensyahidkan diri je la balik bilik.x bilik saya,billk jie.mcm belangkas kami berdua.ada 1 kali tu kiitarang bermalam di msjd je,sbb saya da terlelap awl masa tu,mana tak nye,exam 2 paper,sbnrnye petang tu n masa jwb exam tu da sleepy da,tp tahan je,bila sampai masjid jie kata nak stadi kat msjd je,so saya ikut je sbb die pulak nak exam esk.saya xddpt studi mlm tu...sbb sleepy sgt.so,jie kejut saya,tapi kata nye saya mcm mamai je,die pun buat keptsn,kitarg stay kat msjd je la.tp spttnye xleh bmlm d masjid,tp xtau la mlm tu.kitarang go on je,xde sape2 larang plak mlm 2..alhamdulillah,sejarah dalm hidup kami berdua,semalam(29/10/08) kami cipta rekod solt berjemaah 5 wak2 di msjd...masyaAllah...mcm xcaya je.hrp2 dpt istiqamah...bila nak exam apa2 pun berlaku.sanggup buat apa saja.




yang bestnye lagi,kami bila nak balik mesti bertembung dengan 1 makhluk ni.wajib jumpa la.apa dia?anjing.bukan sekor,kdg2 berekor2;-)kami jln slow2 je la.nanti lari,die kejar lak.itulah serba sedikit serba sedikit hal saya dlm fatrah nak exam ni.tu la org cakap bila kita rasa sesuatu benda tu kita perlu capai dan risau dan takut xdpt capai,kadang-kadang kita menjadi lain dari diri kita yang sebenar,kita akan paksa diri kita,kalau x,xjd.betul x^_^.walau pun lepas ni saya akan tukar kos,insyaAllah...saya ingin jugak tgglkn kenangan manis dlm kos ni.ni jie punya ayat la,die suh saya tinggalkn kenangan manis dlm ict.hehe.insyaAllah.


boleh dapatkan kisah yg sama tapi isi yg lain...hehe di blog sahbt seia sekata saya di http://sufygirl.blogspot.com:-)

p/s:doakan kejayaan saya dan sahabah sahabiah yang lain dalam final exam ni:-)

"ALLAHUMMA NAJJIHI WAASHABATI FIL IMTIHANI BITTAFAUK...RABBI YASSIR WALA TUA'SIR"

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...