24 June 2008

benar2 beriman???atau berdusta???


أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا امنا وهم لايفتنون*ولقد فتناالذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا وليعلمن الكاذبين*

(surah al-ankabut:ayat 2-3)

Mafhumnya:adakah bilamana sesorg itu mengaku mereka beriman mereka tidk akan diuji???sedangkan org2 terdahulu(para nabi,salafussalih n sbginye)juga diuji,mengapa???untuk Allah tau siapa yg benar2 beriman atau hanya berdusta semata…

Erm asyiknye dengan lagu2 yg aku suka ni.lagu yang membuatkan aku menangis,rangkap2 yg memang menginsafkan.yg membuai aku dengan mengimbau dosa2 yg aku lakukan. rangkap lagu2 yg bagiku sebagai doa.lagu2 yg memang memenuhi handset,latop n mp4 ku.

Terangi jalan hidupku

Dengan cahaya kasihMU

Bimbinglah daku dengan hidayahMU

(BISIKAN MALAM-UNIC)

Berikanlah ku hidayah

Agar dikuatkan iman yang lemah

Moga diberkati hidup ini

Menuju bahagia yang kekal abadi

(LAYAR KEINSAFAN-MESTICA)

Ya Allah tuhanku

Bantulah hambaMU

Jangan biarkan diriku

Terus dibelenggu

ampuni dosaku

terangi hatiku

izinkanku kembali ke jalan redahaMU

(NASUHA-MESTICA)

Telah aku merasakan

Derita jiwa dan perasaan

Kerna hilang dari jalan

Menuju redhaMU ya tuhan

Ku akui kelemahan diri

Ku insafi kekurangan ini

Ku kesali kejahilan ini

Terimalah,terimalah,terimalah taubatku ini

(TAUBAT SEORANG HAMBA-IRSYADEE_HAFIZ HAMIDON)

Yang hanyaku idam didalam pandanganMU

bersamaMU mereka terdahulu

yang hanya ku pinta harapan keampunan

hati ini telah kulukai

sungguh aku cari cahya itu

untuk menyuluh setelah ku dipaling

(SETELAH AKU DIPALING-RAST)

Ya Allah pintu hatiku diketuk lagi dengan amaranMU.syukran lillah.semoga apa yang berlaku ada hikmahnya.hati yang gusar,gelisah,xtenang amaran bahawa hati ini telah aku lalaikan,telah aku laghakan atas kejahilan diri ini.ampunkan hambaMU ini ya Allah,hambaMU ini amat lemah,hina lagi dina.hambaMU tidak mampu menanggung lagi ujian ini.bantulah hambaMU ini ya Allah,berikanlah hidayahMU,Jangan KAU hanyutkan diri yg lemah ini sehanyut-hanyutnya.bila mana diri ini leka Ya Allah,kau Ingatlkanlah aku dengan amaran2MU walaupun ia amat perit untk ku lalui.

"sekuat manapun godaan yang kita hadapi,sekukuh apa pun cubaan yang harus kita jalani,sebesar apa pun kegagalan yang kita rasai,sesusah mana pun hari-hari yang kita lalui,JANGAN BERHENTI BERDOA PADA ALLAH kerana harapan adalah masa hadapan kerana harapan adalah sumber kekuatan,kerana DOA ADALAH PINTU KEBAIKAN dan kerana DOA SENJATA ORANG BERIMAN"

Harus ada rasa bersyukur di setiap kali ujian menjelma

Itu jelasnya membuktikan Allah mengasihiMU setiap masa

Diuji tahap keimanan Sedangkan ramai telah biar dilalaikan

Hanya yang terpilih sahaja antara berjuta mendapat rahmatnya

RAHMAT UJIAN-MESTICA))

No comments:

Post a Comment

UNBREAKABLE

Bestlah buku ni,mulanya risau juga nak beli buku omputih,sebab risau pengunaan perkataan di luar kotak fikiranku😂Tapi sebab pernah d...