" Hai orang beriman bertaqwalah kepada Allah dan carilah wasilah(jalan)untuk mendekatkan diri kepadaNYA Dan berjuanglah di jalan Allah, agar kamu beruntung. "(Al-Maidah : 35)

29 July 2010

AYUH PAKAT SERBU!


Free Signature Generator

23 July 2010

TAK PATUT,TAK PATUT...

KUALA LUMPUR, 23 Julai: "Biar Perkasa dan Umno yang bubar dahulu, bukan suruh PAS," kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad mengulas cadangan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.

Ibrahim semalam mencadangkan agar Umno dan PAS dibubarkan dan ditubuhkan sebuah parti baru yang menggabungkan ciri Islam dan nasionalisme Melayu sekiranya kedua-dua parti enggan duduk semeja dan mengadakan perbincangan bagi menyatu padukan orang Melayu dan Islam di negara ini.

Namun menurut Idris, Perkasa memberikan cadangan demikian kerana mereka sendiri menyedari bahawa Umno sudah tidak relevan lagi dan memerlukan perubahan agar dapat diterima rakyat.

"Mereka beri cadangan ini sebab pada mereka sendiri pun, mereka sudah nampak Umno itu tidak betul dan Umno sudah dianggap tidak relevan sebab itu mereka cadangkan supaya Umno dibubarkan," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Ujarnya, meskipun Perkasa mengangap pertubuhan itu sebagai bebas daripada pengaruh mana-mana parti politik, namun idea dan tindak tanduknya menyamai Umno.

"Perkasa ini memang Umno pun. Walaupun Perkasa ini dilihat nak rebranding balik semangat nasionalis mereka, tapi acuan yang sama (dengan Umno).

Tegasnya juga, Perkasa sebagai sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan atas dasar semangat perkauman tidak seharusnya memberikan cadangan demikian, sebaliknya harus 'mencermin' diri mereka dahulu.

"Perkasa memang tidak layak nak bagi cadangan begini. Dia itu siapa nak cadangkan kita (PAS) parti besar ini nak bubar.

"Awak (Perkasa) itu bukan parti pun. Hanya hidup atas sentimen sahaja. Tidak ada asas pun," katanya.

Semalam, Ibrahim Ali mencadangkan ditubuhkan sebuah jawatankuasa yang bebas daripada pengaruh politik untuk menjadi perantara rundingan antara Umno dan PAS.

Beliau mencadangkan jawatankuasa itu dinamakan Jawatankuasa Pemandu Ke arah Pembentukan Perpaduan Melayu Islam dan perlu dianggotai 15 orang terdiri daripada tokoh agama seperti mufti, cendekiawan dan bekas pegawai tinggi kanan kerajaan.

mujahidah:ada ke suruh bubarkan organisasi yang berdasarkan Islam,kalau suruh bubarkan organisasi yang berdasarkan perkauman tak pe,silakan...sebab apa?sebab cakap je nak jaga kebajikan orang melayu...tapi?hmm semua orang dah tahu...cakap je lebih puak-puak tu.oppsss hehe;)


Free Signature Generator

08 July 2010

GIVES YOUR SUPPORT


Free Signature Generator

07 July 2010

HATI KATA RINDU

Di hati ini ingin melafaz kata
Kata kasih padaMU yang ku rindu
mengharap sentuhan maghfirahMU

Hati kata rindu
Hanya padaMU oh Tuhanku
Yang sering aku
Biar berlalu ke hujung waktu

Wahai Tuhanku
Layakkah aku gapai syurgaMU
Janganlah diriku
ENGKAU sisihkan dari rahmatMU

Ku bersujud kepadaMU
KasihMU ku damba
Terima taubatku
Ampuniku...

Wahai Tuhanku
ENGKAUlah yang satu
tempatku mengadu
Rabbul Izzati
Hidup dan matiku
hanyalah untukMU
::HATI KATA RINDU BY DESTINY::
Free Signature Generator

04 July 2010

لو كان بيننا (if he among us)




p/s:tontonlah sehingga akhir,insyaAllah anda mendapat sesuatu berharga!

Free Signature Generator